اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکصد و دهمین همایش مرکز نجوم شهرری برپا شد

بررسی نقش دانشمندان اسلامی ـ ایرانی در کشف رازهای کره ماه

خبرگزاری فارس: یکصد و دهمین همایش مرکز نجوم شهرری به‌منظور بررسی نقش دانشمندان اسلامی ـ ایرانی در کشف رازهای کره ماه برگزار شد.

بررسی نقش دانشمندان اسلامی ـ ایرانی در کشف رازهای کره ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روبط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، به مناسبت چهل و پنجمین سال فرود انسان به کره ماه، همایش نقش دانشمندان اسلامی ـ ایرانی در کشف رازهای کره ماه برگزار شد.

همایش مذکور با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری و با پیام تولیت معظم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری و با حضور اساتید، دانش‌پژوهان و همه علاقمندان به مباحث علم نجوم برگزار شد.

گفتنی است 60 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از میان آنها 15 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به‌صورت پوستری توسط هیئت داوران انتخاب شد.

در ادامه به چهار مقاله برگزیده جایزه ویژه علمی ـ ترویجی حضرت عبدالعظیم (ع) به رسم یادبود اهداء شد که این مقاله‌ها از پرفسور ناصر کنعانی از دانشگاه برلین، دکتر حسن بلوری از دانشگاه برلین، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا موحدنژاد از دانشگاه صنعتی شریف و پیشکسوت نجوم ایران استاد سرافراز غزنی است.

ریاست همایش بر عهده حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقدیری رئیس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و رئیس ستاد استهلال استان تهران و دبیر علمی آن بر عهده دکتر جعفر چاوشی استاد دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

در این همایش تعداد قابل توجهی از دانشجویان، دانش‌آموزان، دانش‌پژوهان و همه علاقمندان به علوم نجومی کشور حضور داشتند.

برپایی نمایشگاه جانبی به‌ منظور آشنایی هرچه بیشتر آنان، از دیگر فعالیت‌های یک روزه این همایش بود.

همایش فوق محورهایی چون تفسیر مباحث علمی قرآن کریم و احادیث درباره کره ماه، ماه‌گرفتگی از نگاه جابربن افلح، رنگ‌های ماه گرفتگی از نگاه ابوریحان بیرونی، فاصله زمین تا ماه از ناگه حبش حاسب، مقایسه الگوی ماه ابن‌شاطر با الگوی کوپرنیک، چگونگی سفر به ماه از نظر دکتر محسن هشترودی، نتایج تجزیه شیمیایی سنگ‌های رویین ماه از نگاه دانشمندان معاصر ایرانی در بر گرفته است.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول