اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس ‌جمهور:

اسکله آستارا 19 اسفند افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس ‌جمهور گفت: فاز نخست اسکله آستارا توسط معاون اول رئیس جمهور 19 اسفند جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

اسکله آستارا 19 اسفند افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در جریان بازدید از اسکله آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اتمام فاز نخست اسکله آستارا، این اسکله توسط معاون اول رئیس جمهور در 19 اسفند جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه از شنبه آینده کشتی‌های بزرگ تجاری می‌توانند در اسکله آستارا پهلوگیری کنند و عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دهند، افزود: با آغاز فعالیت این اسکله شاهد پیشرفت و توسعه در حوزه اقتصادی و ترانزیت کالا در گیلان و کشور خواهیم بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اسکله آستارا در سطح ملی، تصریح کرد: اسکله آستارا نزدیک‌ترین مسیر در کریدور شمال‌ ـ جنوب و محل ترانزیت و حمل کالا بین آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

به گفته وی، بهره‌گیری از این بندرگاه و مسیر دریایی آن، مسافت حمل کالا به مقاصد خارجی در بین بنادر شمال کشور حدود 160 کیلومتر در خشکی و 150 کیلومتر در مسافت‌های دریایی کاهش می‌یابد که این امر نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده کالا برای صنایع تولیدی استان‌های شمال و شمال‌غرب کشور دارد.

به گزارش فارس، ساخت بندر چند منظوره آستارا در سال 88 با قرارداد 40 ساله به بخش‌خصوصی واگذار شد.

طرح توسعه و تبدیل بندر صیادی آستارا به بندر چند منظوره از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان بوده است.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول