اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد

خبرگزاری سرای روزنامه‌نگاران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح خبرگزاری سرای روزنامه‌نگاران و نشریه‌سرای روزنامه‌نگاران در استان‌ها خبر داد.

خبرگزاری سرای روزنامه‌نگاران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدجعفر محمدزاده در آئین افتتاحیه سرای روزنامه‌نگاران که در تالار شهید آوینی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سرای روزنامه‌نگاران تشکل نیست بلکه یک ظرفیت فرهنگی جدید در خدمت مطبوعات است.

محمدزاده با بیان اینکه خبرگزاری سرای روزنامه‌نگاران و نشریه‌سرای روزنامه‌نگاران در فاز دوم در استان‌ها افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در تمام دنیا پاتوقی برای اهالی مطبوعات وجود داشت و نبود این قسمت در دنیای مطبوعات استان کرمانشاه، نیز احساس می‌شد و به دنبال آن تصمیم بر تاسیس سرای روزنامه‌نگاران در کشور شد.

به گفته وی، ظرفیت سرای روزنامه‌نگاران در اختیار همه مطبوعات است و در راستای کمک به اهالی مطبوعات گام برمی‌دارد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه کیفی و تهذیب رسانه هدف سرای روزنامه‌نگاران بوده که در راستای کمک به خانواده مطبوعات می‌باشد.

محمدزاده با اشاره به فعالیت خانه‌های مطبوعات در کشور افزود: خانه مطبوعات استان کرمانشاه یکی از خانه‌های مطبوعات موفق کشور است و ما در کنار خانه مطبوعات هستیم و اگر برنامه داشته باشند قطعا از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

محمدزاده با بیان اینکه امروز ما نیازمند تحول عمیق در سبک روزنامه‌نگاری هستیم، خاطر نشان کرد: روزنامه‌نگاری سرمایه عظیمی است که باید مشکلات آن را برطرف و باب توسعه کار آن را فراهم کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: فقه رسانه‌ای مبحثی است که نیازمند بازگشایی در عرصه مطبوعات است و با در اختیار قرار دادن ابزار می‌تواند در پیشبرد اهداف ما کمک‌کننده باشد بنابراین ما باید بر اساس داشته‌های بومی و فرهنگی کار کنیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب مطبوعات در مبحث روزنامه‌نگاری به قرآن کم‌توجهی کرده‌‌اند و این در حالی است که این کتاب عظیم برنامه‌های زندگی را بیان کرده و می‌طلبد که در کار مطبوعاتی به حوزه دین و معرفت و قرآن بپردازیم.

وی ادامه داد: اصحاب مطبوعات خانواده دانایی هستند و باید متناسب با ظرفیت فرهنگی ملت ایران کار کنند و در این راه افق‌های تازه‌ای پیدا کرده‌ایم که نیاز به کار بیشتر دارد.

محمدزاده از برگزاری 23 کارگاه آموزشی، 10 نمایشگاه عکس و برگزاری 25 کارگاه آموزشی و چاپ کتاب‌های مطبوعاتی ایران و جشنواره مطبوعات خبر داد که از برنامه‌های اجرا شده توسط سرای روزنامه‌نگاران در کشور است.

محمدزاده با تاکید بر اینکه امروزه کشور در شرایط تاریخی ویژه‌ای قرار دارد و ملت ما در حال عبور از گردنه‌های سخت است و شرایطی که این ملت تحمل کرده‌اند بر هیچ کس وارد نشده، ادامه داد: هیچ ملتی توان این فشارها را ندارد اما ملت ایران نظام سلطه را با این مقاومت به ستوه آورد و نقش رسانه در این عرصه و عبور از این گردنه غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول