اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین:

ضریح جدید را عاشقان امام حسین (ع) در سراسر جهان ساخته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین گفت: ضریح جدید سیدالشهدا را نه فقط شیعیان ایران، بلکه شیعیان سراسر جهان و حتی غیر شیعیان و غیرمسلمینی که عاشق سیدالشهدا هستند، ساخته و تقدیم حضرتش کرده‌اند.

ضریح جدید را عاشقان امام حسین (ع) در سراسر جهان ساخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد امروز در مراسم رونمایی از ضریح مطهر اباعبدالله الحسین که در حرم مطهر حسینی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: چگونه شکر می‌توان کرد خدای حسین را که عنایت خاصه‌اش را نصیب مردمی کرد که عمری دلدادگی و شیدایی خویش را در قالب طراحی و ساخت تحفه‌ای کم نظیر به نام ضریح آن حضرت، به پیشگاه مادر آسمانی‌اش تقدیم دارند.

وی با بیان اینکه زبان از وصف هیجان ناشی از این همه لطف و منّت بر شیعیان عصر حاضر قاصر است، خاطرنشان کرد: امروزه شیعیان جهان در هر نقطه‌ای از این کره‌ خاکی، مشمول عبارت قرآنی امت واحده هستند و بنا بر نصّ آیات و احادیث که فرمودند هر کسی به امری راضی باشد در آن امر شریک خواهد بود.

* ضریح جدید را عاشقان امام حسین در سراسر جهان ساخته‌اند

رئیس هیئت امنای ساخت ضریح مطهر تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد که این ضریح را نه فقط شیعیان ایران، بلکه شیعیان سراسر جهان و حتی غیر شیعیان و غیرمسلمینی که عاشق سیدالشهدا هستند، ساخته و تقدیم حضرتش کرده‌اند.

وی وجود اشتراکات گسترده‌ فرهنگی بین مردم کشور دوست و برادر جمهوری عراق و عاشقان اهل بیت (ع) در جمهوری اسلامی ایران را نقطه بسیار مثبت و قابل توجهی دانست و ابراز داشت: اوج این اشتراکات و همکاری‌ها را در ساخت این ضریح مطهر می‌توان مشاهده کرد.

نظری‌منفرد تاکید کرد: همکاری بی‌شائبه و خالصانه‌ مسئولان آستان قدس حسینی از حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی و قائم مقام ایشان گرفته تا دیگر مسئولان بزرگوار در واگذاری این مسئولیت خطیر و مبارک به هیئت امنای ساخت ضریح مطهر در شهر مقدس قم، برگ زرینی در تاریخ همکاری‌های فرهنگی ـ مذهبی بین دو کشور خواهد بود که ان‌شاءالله روز به روز افزون‌تر و گسترده‌تر شود.

* عنایت امام رضا و حضرت معصومه در این اتفاق بزرگ تعیین کننده بود

وی یادآور شد: بی‌شک عنایت و توجهات ولی نعمت مردم ایران حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا و خواهر کریمه‌اش حضرت فاطمه معصومه(ع) در این اتفاق میمون، تاثیر شگرف و تعیین کننده‌ای داشت که نباید از نظرها دور بماند.

رئیس هیئت امنای ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین با تاکید بر اینکه این ضریح را نمی‌توان شایسته نام و مقام حضرت اباعبدالله(ع) دانست اما در عین حال تاکید کرد: بی تردید این ضریح مطهر اوج شیدایی و هنرنمایی اساتید زبردست و خبره‌ای است که گر چه در عالم هنر اسلامی در رتبه‌های بالا قرار گرفته‌اند، اما هنوز خود را مدیون این آستان می‌دانند.

وی از کسانی که هیئت امنای ساخت ضریح مطهر را در طول سال‌های تکمیل این پروژه یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

نظری منفرد در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است پیشانی خضوع و شکرگذاری به درگاه احدیت بساییم که این توفیق را در زمانی شامل حال هیئت امناء فرمود که عصر بیداری اسلامی و خیزش مسلمانان به تبعیت از حضرت سیدالشهداء (ع) در مقابل ظلم و سرکشی طواغیت نام گرفته است.

* برای نخستین بار ضریحی با هدایای مردم ساخته شده است

وی همچینن تاکید کرد: باید مراتب سپاس خود را به محضر صاحب العصر و الزمان (عج) تقدیم ‌کنیم که اگر نبود عنایات آن حضرت، این سربلندی حاصل نمی‌شد که پس از اعصار و قرونی که از واقعه‌ دردناک عاشورا گذشته است، برای نخستین بار ضریحی به پیشگاه حضرت امام حسین(ع) تقدیم شود که به دور از تعلیقات سلاطین و ملوک و صرفاً با نثار هدایای مردمی و اشک خالصانه عاشقان آن حضرت ساخته شده باشد.

وی از راهنمایی‌ها و ارشادات راهگشای مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله‌ خامنه‌ای، مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی و نماینده ایشان حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج ‌سیدجواد شهرستانی، مسئولان آستان قدس حسینی، مسئولان دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و همه‌ عزیزانی که با قدم، مال و یا دعای خویش ما را در به ثمر رسیدن این امر عظیم یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان از اساتید برجسته‌ای که در ساخت این ضریح مطهر همکاری داشتند از جمله استاد محمود فرشچیان طراح، سیدمحمد حسینی موحد خطاط و مصطفی خدادادزاده از قملزنان چیره دست ایران اسلامی و گروه‌های دیگر اساتید قدردانی کرد.

انتهای پیام/78010/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول