اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک خبر یک شهرک ـ 12

زمینه صادرات تولیدات شهرک صنعتی نور مهیا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: به خاطر نزدیک بودن با بندر نوشهر، زمینه صادرات کالا از شهرک صنعتی چمستان نور مهیا است.

زمینه صادرات تولیدات شهرک صنعتی نور مهیا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسئولان شهرک صنعتی مازندران، قابلیت‌های شهرک صنعتی استان مازندران را به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی منتشر کرد.

دفتر خبرگزاری فارس در مازندران چند هفته‌ای است که قابلیت‌های صنعتی استان مازندران را در قالب بسته خبری با نام یک خبر یک شهرک  منتشر کند تا نقش کوچکی در توسعه صنعتی استان مازندران ایفا کند.

شهرک صنعتی نور

 شهرک صنعتی نور به چمستان در 15 کیلومتری جاده نور قرار دارد و 135 کیلومتر از مرکز استان مازندران و 240 کیلومتر از پایتخت فاصله دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه هیئت دولت در سال 1371با احداث شهرک صنعتی در منطقه چمستان نور موافقت کرد، گفت: شروع فعالیت عمرانی در این شهرک نیز پس از تصویب دولت در همان سال شروع شد.

عباسعلی وفایی‌نژاد ادامه داد: از زمان شروع فعالیت عمرانی در این شهرک تاکنون 76 فعال حوزه صنعت با شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران منعقد کرد.

این مسئول مساحت شهرک صنعتی چمستان نور را 26 هکتار اعلام و بیان داشت: واحدهای بهره‌برداری شهرک صنعتی چمستان نور 57 مورد است.

وی درباره فعالیت شهرک صنعتی چمستان نور به خبرنگار فارس در ساری گفت: بیشتر فعالان حوزه شیمیایی در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند و برای بهره‌برداران این شهرک هشت مگاوات برق در نظر گرفته شد.

این مسئول درباره مزایا و امکانات شهرک صنعتی چمستان نور گفت: فاصله بندر نوشهر با این شهرک حدود 70 کیلومتر است که از طریق بندر امکان صادرات کالا نیز برای تولیدکنندگان مهیا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در ادامه به نزدیک بودن راه آهن سراسری با این شهرک اشاره کرد و یادآور شد: فرودگاه نوشهر نیز در 70 کیلومتری این شهرک از دیگر مزایایی است که می‌توان برای ارتقای فعالیت‌های شهرک ذکر کرد.

وی در ادامه با اعلام تجهیز بودن این شهرک به گاز، آب و مخابرات بیان داشت: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک حدود 390 متر مکعب در روز است.

انتهای پیام/86004/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول