اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

فولاد مبارکه آلاینده است / آماده مناظره با مدیرعامل فولاد مبارکه هستم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه آلاینده است و آمادگی خود را برای برگزاری مناظره با سمیعی‌نژاد به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه برای بررسی وضعیت آلایندگی فولاد اعلام می‌کنم.

فولاد مبارکه آلاینده است / آماده مناظره با مدیرعامل فولاد مبارکه هستم

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات عمده‌ای در شهرستان مبارکه وجود دارد که آلودگی یکی از این مشکلات به شمار می‌رود، اظهار کرد: بیکاری نیز یکی دیگر از معضلات موجود در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه با وجود صنعتی بودن شهرستان مبارکه حساسیت بیشتری نسبت به موضوع بیکاری در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: وجود صنایع مختلف در شهرستان مبارکه ظرفیت و فرصت مناسبی برای این شهرستان است اما فعالیت این صنایع طی سال‌های گذشته مشکلات رنج‌آوری را برای مردم به دنبال داشته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیشترین تعداد مسئولان کشوری در طول تاریخ 34 ساله انقلاب اسلامی ایران طی هشت ماهه گذشته در این شهرستان حضور یافته‌اند، تصریح کرد: شهرستان مبارکه از این لحاظ نیز رتبه نخست را در سطح استان دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور با حضور در این شهرستان نسبت به آلودگی موجود در مبارکه اظهار تعجب کرده‌اند، ادامه داد: به گفته این مسئولان آنها تا پیش از حضور در این شهرستان مبارکه را تنها با عنوان فولاد مبارکه می‌شناخته‌اند.

ایرانپور با بیان اینکه این مسئولان تصور وجود وضعیت نا‌مناسب هوای این شهرستان را نداشته‌اند، تأکید کرد: آلایندگی این شهرستان دلایل مختلفی وجود دارد و در حال حاضر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های پوستی، سرطان‌ها و ام اس در سطح شهرستان مبارکه شیوع پیدا کرده است.

وی با تاکید اینکه با وجود اینکه وحید دستجردی به عنوان وزیر وقت بهداشت و درمان در این شهرستان حضور پیدا کردند و وی صحبت‌هایی را در ارتباط با آلاینده‌های این شهرستان و ضرر‌های ناشی از این آلایندگی‌ها ارائه کردند، افزود: صحبت‌های وحید دستجردی تأییدی برای بالا بودن درصد آلاینده‌ها در این شهرستان است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وحید دستجردی در حوزه بهداشت و درمان نسبت به وضعیت نا‌مناسب آلاینده‌های این شهرستان بر سلامتی مردم گلایه‌مند بوده است، گفت: وی در زمان تصدی‌گری خود در وزارتخانه بهداشت و درمان عنوان کردند که دلیل وضعیت آلایندگی‌های این شهرستان را در هیئت دولت مطرح می‌کنم.

وی با بیان اینکه این موضوع سبب شد که بیشتر از گذشته برای پیگیری انجام اقدامات لازم در راستای کاهش وضعیت آلایندگی هوای این شهرستان مصمم شویم، اظهار کرد: شیوع بیماری‌های مختلف در شهرستان مبارکه یکی از عمده‌ترین دلایل موجود برای نشان دادن بالا بودن آلودگی هوای این شهرستان است.

ایرانپور با تأکید بر اینکه بحث به ثمر ننشستن درختان میوه موجود در این شهرستان حاکی از درصد بالای آلاینده‌های این شهرستان است، ادامه داد: چندین سال گذشته بهترین درختان میوه در این شهرستان تولید می‌شد و میوه‌های این درختان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اما در حال حاضر این درختان به دلیل وجود آلاینده‌های موجود در شهرستان مبارکه به ثمر نمی‌نشینند و کارشناسان کشاورزی نیز این موضوع را تأیید می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان نیز به دلیل این موضوع درختان موجود در باغ‌های خود را در آورده‌اند و به سوی کشت برنج رفته‌اند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اما این کشاورزان به دلیل خشکسالی‌های موجود در استان نیز برای کشت برنج با مشکل مواجه هستند، اضافه کرد: وضعیت آلایندگی هوای این شهرستان با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستیم که مسائل زیست محیطی صنایع این شهرستان باید با جدیت و حساسیت بیشتری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست دنبال شود، ادامه داد: برخی صنایع در این شهرستان وجود دارد که به دلیل تولید بالای این واحد‌ها و یا نوع تولید آنها آلایندگی این شهرستان را تشدید می‌کند

ایرانپور مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را از جمله این واحد‌ها دانست و تصریح کرد: فولاد مبارکه اصفهان بزرگ‌ترین واحد تولید‌کننده فولاد در سطح خاورمیانه است و سیمان سپاهان نیز به عنوان سومین تولید‌کننده سیمان کشور از جمله واحد‌های صنعتی این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سیمان سپاهان پس از شش سال که از لیست واحد‌های صنعتی آلاینده خارج شده بود، امسال با پیگیری‌های صورت گرفته به صورت مجدد جزو لیست واحد‌های صنعتی آلاینده این شهرستان قرار گرفته است، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته محیط زیست اعلام کرده بوده که سیمان سپاهان استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت می‌کند و آلایندگی ندارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار گرفتن سیمان سپاهان جزو لیست واحد‌های آلاینده تصمیمم را برای برطرف کردن آلایندگی‌های سایر واحد‌های صنعتی و تولید این شهرستان جدی‌تر کرده است، تاکید کرد: مناسب نیست که برخی از فشار‌های سیاسی از خارج از استان سبب تحت تأثیر قرار دادن عملکرد یک سازمان باشد.

وی با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه آلاینده است اما در حال حاضر عنوان می‌شود که مجتمع فولاد مبارکه آلاینده نیست اما بنده به دلایل مختلف آلاینده بودن این صنعت را عنوان می‌کنم، افزود: عنوان کرده‌ام که باید جلسه‌ای را با مسئولان فولاد مبارکه نسبت به بررسی وضعیت این واحد صنعتی و آلاینده بودن فولاد مبارکه برگزار کنیم.

ایرانپور با بیان اینکه آمادگی خود را برای برگزاری مناظره با سمیعی‌نژاد به عنوان مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه نسبت به وضعیت آلایندگی فولاد مبارکه اعلام کرده‌ام تا این مناظره از شبکه پنج سیمای اصفهان نیز پخش شود، گفت: این مناظره باید با حضور مردم برگزار شود تا مردم قضاوت خود را با بررسی استدلال‌های ارائه شده از سوی بنده و سمیعی‌نژاد در زمینه آلاینده بودن یا نبودن فولاد مبارکه اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه با فولاد مبارکه بحث و جدالی ندارم و تنها درصدد شفاف‌سازی نسبت به آلاینده بودن یا نبودن این واحد صنعتی هستم، اظهار کرد: با شفاف‌سازی در این زمینه نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در راستای وضعیت آلاینده‌های این شهرستان برطرف می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سمیعی‌نژاد به عنوان مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه هنوز آمادگی خود را برای برگزاری این مناظره اعلام نکرده است، ادامه داد: اما بنده از آمادگی کامل برای برگزاری این مناظره برخوردار هستم.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول