اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ضرورت اصلاح قانون مناطق ویژه در پرداخت حق آلایندگی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح قانون مناطق ویژه در پرداخت حق آلایندگی تاکید کرد.

ضرورت اصلاح قانون مناطق ویژه در پرداخت حق آلایندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در دومین نشست رسانه‌ای خود اظهار داشت: رسانه‌ها وقایع و مطالبات مردم را بیان کنند و از این طریق به مسئولان در رفع مشکلات مردم یاری رسانند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها را نماینده مردم نمی‌دانم، بلکه به‌عنوان ناظر بر عملکرد آنها را می‌شناسم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: همیشه از نقدپذیر بودن و از نقد و نقادی استقبال کرده‌ام و انتظار دارم رسانه‌ها نیز نقدهای منصفانه و منطبق بر منطق و استدلال انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان و شهرستان باید سطح خود را بالا ببرند، اضافه کرد: مخاطبین رسانه‌ها عموما خواص جامعه و قشر فرهیخته جامعه هستند که به تحلیل و بررسی دقیق و موشکافانه مسائل می‌پردازند، از این رو رسانه‌ها باید برای بالا بردن سطح فعالیت خود تلاش کنند.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اعتراض مردم استان بوشهر به احتساب بومی‌ بودن بخش‌هایی از استان فارس و هرمزگان در آزمون استخدامی پارس جنوبی، اذعان داشت: این امر کاملا قانونی است و بخشنامه‌ و آئین‌نامه‌ای است که در هیئت دولت تصویب شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ارتباط با احتساب ساکنان برخی از مناطق استان‌های فارس و هرمزگان در سهمیه 50 درصدی استخدام نیروهای بومی در صنایع پارس جنوبی از آن بابت که به مصلحت و منفعت مردم استان نبوده، تذکراتی داده‌ایم.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: کار صورت گرفته خلاف قانون نیست و اگر این اقدام بر اساس قوانین صورت گرفته بود مطمئنا از طریق ابزار نظارتی با آن مقابله می‌کردیم.

وی افزود: بر اساس قوانین موجود چه در عسلویه و چه در هر پروژه نفتی افرادی که در شعاع 100 کیلومتری پروژه قرار دارند، بومی محسوب می‌شوند و از مزایای بومی بهره‌مند می‌شوند.

تا شعاع 100 کیلومتری بومی محسوب می شوند

موسوی‌نژاد گفت: این پروژه‌ها، پروژه‌های ملی محسوب می‌شوند و از باب آسیب‌های زیست‌محیطی نیز برای افرادی که تا شعاع 100 کیلومتری این پروژه‌ها قرار دارند، مزایای بومی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات نمایندگان استان برای پیگیری مصوبه 50 درصدی و دفاع از حقوق مردم بیان داشت: از مسئولان امر خواسته‌ایم گزارشی درباره جذب نیروهای بومی استان در مجموعه‌ مدیریتی خود در اختیار نمایندگان قرار دهند که این گزارش هم‌اکنون در حال تدوین است.

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: سئوال از مجموعه شرکت ملی نفت در ارتباط با مصوبه 50 درصدی از اقداماتی است که نمایندگان مجلس انجام داده‌اند و در صورتی که پاسخ‌هایی که به سئوالات ما ارائه می‌شود قانع کننده نباشد از طریق ابزار نظارتی برای احیای حقوق مردم تلاش می‌کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری بیان داشت: در قانون مربوط به مناطق ویژه معافیت پرداخت عوارض توسط این مناطق ذکر شده و این مسئله یکی از مشکلاتی است که عسلویه و برخی دیگر از مناطق با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس این قانون مناطق ویژه نباید عوارض پرداخت کنند، تصریح کرد: به نظر بنده این قانون اشتباه است و تنها راه رفع این مشکل بازنگری در قانون است و به دلیل آنکه از قوانین برنامه پنجم توسعه است، برای بازنگری در آن حداقل دو-سوم آرای نمایندگان لازم است.

حق آلایندگی به مناطق نفتی تعلق گیرد

وی ادامه داد: حق آلایندگی به مردمی که در محدوده پروژه‌های نفت و گاز زندگی می‌کنند، باید پرداخت شود ولی این اعتقاد وجود دارد که این مناطق کارآیی اقتصادی، صنعتی و نفتی دارند و نباید برای زندگی و سکونت استفاده شوند.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: مناطق ویژه در سطح کشور گستردگی دارند، ولی مناطق نفتی محدود هستند و به همین دلیل برای تغییر در قوانین نیاز به متقاعد کردن نمایندگان داریم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید اعتقاد داشته باشیم که دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و برای مقابله با اهداف دشمنان تلاش کنیم.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه برنامه دشمن برای براندازی نظام کاملا مشهود است، تصریح کرد: نحوه عملکرد دشمن و کدهای مربوطه کاملا واضح است و اگر تلاش آنها برای براندازی نظام و ضربه‌های سنگین به نظام را باور نکنیم، واقعا سطحی‌نگری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دشمن همواره مسیر واحدی را برای براندازی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب نمی‌کند و بررسی وقایع سال 78 و فتنه سال 88 خود مصداق این مسئله است و قطعا در فرصت‌های آینده با برنامه‌ای متمایز برای ضربه به انقلاب و نظام اسلامی وارد صحنه می‌شوند.

موسوی‌نژاد گفت: دشمنان امروز اقتصاد ما را نشانه گرفته‌اند و از طریق تنگناهای اقتصادی می‌خواهند آستانه تحمل مردم را پایین ببرند و با برنامه‌ریزی دقیق در تلاش هستند که بین مسئولان نظام رخنه ایجاد کنند و به بدنه جامعه القا کنند که فشارهای اقتصادی به دلیل اختلاف مسئولان است و از این طریق نارضایتی بین آحاد مردم ایجاد کنند.

انتهای پیام/2451/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول