اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه خواستار شد

لزوم برنامه‏ریزی مرکز رشد فیروزکوه برای اشتغال نسل جوان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: مرکز رشد فناوری فیروزکوه برای اشتغال نسل جوان هدف‏گذاری و برنامه‏ریزی کند.

لزوم برنامه‏ریزی مرکز رشد فیروزکوه برای اشتغال نسل جوان

اسماعیل اسفندیار در حاشیه برگزاری سمینار آشنایی با مرکز رشد فناوری فیروزکوه در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با عنایت به وجود خیل دانش‏آموختگان در منطقه، مرکز رشد فناوری فیروزکوه باید در راستای اشتغال نسل جوان هدف‏گذاری و برنامه‏ریزی کند.

معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: شهرستان فیروزکوه با برخورداری از دو دانشگاه آزاد اسلامی و پیام‌نور و حضور بیش از 12 هزار دانشجو و عضو هیئت علمی، از ظرفیت علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین با وجود دو شهرک صنعتی دشت‏ ناصر و علی‏دره، مشکل خاصی از نظر جذب نیروی کار و کارگری در منطقه وجود ندارد.

اسفندیار تصریح کرد: این در حالی است که همواره صنعتگران و فعالان اقتصادی منطقه از کمبود نیروی کار فنی گلایه دارند و علاوه بر آن به دلیل فراهم نبودن شرایط، نیروهای تحصیل‏کرده بومی نیز راه مهاجرت به شهرهای بزرگ‏تر اطراف را در پیش می‏گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد فناوری فیروزکوه با برگزاری دوره‏های کارآفرینی، تقویت ارتباط با بخش صنعت و تشکیل تیم‏های علمی و تحقیقاتی می‏تواند بستری برای اشتغال به کار دانش‏آموختگان دانشگاهی منطقه به‌ویژه دانشجویان رشته مهندسی صنایع را فراهم کند.

معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: به‌زودی و با تشکیل هیئت اجرایی متشکل از نماینده فرماندار، مدیر مرکز رشد، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی و یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه، برنامه سه ساله مرکز رشد به منظور بهره‏برداری صحیح از قابلیت‏های علمی و پژوهشی نیروهای دانشگاهی منطقه تدوین می‏شود.

گفتنی است، مرکز رشد فناوری فیروزکوه بر اساس قرارداد شماره 12892/91 در 19 آذرماه 91 بین فرمانداری فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و پارک فناوری پردیس در دانشگاه آزاد فیروزکوه تأسیس شد و در هفتم دی‌ماه سال‌جاری به بهره‏برداری رسید.

انتهای پیام/2568/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول