اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قبل از پنالتی روی بازیکن من خطا شده بود

مرفاوی: نمی‌توانم جلوی اشتباهات داوری را بگیرم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: پنالتی استقلال در شلوغی جلوی دروازه صبا گرفته شد اما خطایی که بازیکن استقلال قبل از پنالتی انجام داد کاملا مشخص است و من روی آن اعتراض دارم.

مرفاوی: نمی‌توانم جلوی اشتباهات داوری را بگیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالصمد مرفاوی پس از تساوی تیم صبا مقابل استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته بودم بازی سختی امروز در مقابل تیم صدرنشین استقلال داشتیم.

وی افزود: امروز با تیمی بازی داشتیم که بازیکنان با تجربه و توانمند در اختیار دارد و از کادر فنی خوبی بهره‌مند است و می‌دانستیم بازی سختی پیش‌رو داریم.

سرمربی تیم صبا اظهار داشت: بازیکنان را از هفته قبل از نظر فنی، روحی و روانی آماده برای این بازی کرده بودم و در این بازی دیدید که بازیکنان صبا با ارائه یک فوتبال خوب از انگیزه بالایی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه ما هم در دفاع و هم حمله دارای برنامه بودیم، خاطرنشان کرد: باید در مقابل تیمی مثل استقلال با این همه مهره با تدبیر بازی کرد که ما این کار را انجام دادیم و در نیمه نخست با یک کار تیمی و تاکتیکی توانستیم گل نخست بازی را به ثمر برسانیم.

مرفاوی دو تعویض اجباری برای صبا را موجب ضربه زدن به این تیم دانست و گفت: اگر این تعویض‌های اجباری را نداشتیم به مراتب کیفیت فنی تیم بهتر می‌شد و همین تعویض‌ها به ویژه در نیمه نخست که ایمان رزاقی را به علت آسیب دیدگی از دست دادیم مقداری شکل حمله‌ای ما را تغییر داد.

وی گفت: در نیمه دوم ما یک مدافع را از دست دادیم که با توجه به بازی بلند و مستقیمی که استقلال انجام می‌داد تقریباً بازی بلند و مستقیم استقلال را با اضافه کردن مدافعین کنترل کردیم.

سرمربی تیم صبا یادآور شد: تیم استقلال در نیمه دوم فقط یک تاکتیک مشخص داشت که با توپ‌های بلند بر روی دروازه ما حمله کند چون ما در نیمه دوم اجازه ندادیم مثل نیمه نخست دفاع ما را دور بزنند و مجبور شدند از بازی مستقیم استفاده کنند که ما تقریباً جلوی این تاکتیک را گرفتیم.

وی با بیان اعتراض به داوری گفت: ما نمی‌توانیم جلوی چیز‌های دیگر را در بازی بگیریم و این مقداری آزار دهنده است؛ تیمی که زحمت می‌کشد و با تمام وجود بازی می‌کند درست نیست با این اشتباهات بخواهیم حقش را بگیریم.

مرفاوی با بیان اینکه نمی‌خواهم راجع داوری اعتراض کنم تصریح کرد: اما من یک مهاجم بودم می‌دانم وقتی با یک دروازه‌بان به آسمان می‌پرم دستم برای دروازه‌بان مزاحمت ایجاد می‌کند این خطایی است که قانون به نفع دروازه‌بان اعلام کرده است.

وی افزود: قبل از پنالتی چنین صحنه‌ای شد و نزدیک بود به گل تبدیل شود ولی داور خطا نگرفت.

سرمربی تیم صبا با بیان اینکه من در خصوص پنالتی حرفی ندارم گفت: مشکل من این است که قبل از پنالتی روی بازیکن من خطا شده بود چرا آن خطا را نگرفته‌اند؛ این آزار دهنده است، اشتباهات جزیی از داوری است اما دو اشتباه مثل هم که روی دروازه‌بان و روی مدافع انجام می‌شود پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تیمی، انگیزه و روحیه من با بچه‌های تیم به خوبی کار کرده بودم و تا دقایق آخر استقلال را آزار دادیم ولی من نمی‌توانم جلوی اشتباهات داوری را بگیرم.

مرفاوی افزود: متأسفانه ما سه امتیاز این بازی را از دست دادیم و تنها یک امتیاز گرفتیم و نمی‌توانم راجع به موضوع دیگری صحبت داشته باشم.

وی گفت: پنالتی روی شلوغی انجام شد اما من روی خطایی که بازیکن حریف انجام داد اعتراض دارم؛ آن خطا گرفته نمی‌شود بعد پنالتی به ضرر ما گرفته می‌شود.

سرمربی تیم صبا با اشاره به کارت‌هایی که داور مسابقه به بازیکنان صبا داد، خاطرنشان کرد: با این کارت‌ها داور تیم من را به هم زد؛ هم نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم و هم بازیکن من را محروم کرد و تیم ما را به هم ریخت.

مرفاوی گفت: اگر ما حرفی بزنیم می‌گویند هر کس در رابطه با داوری حرف بزند باید اعدام شود؛ داور اشتباه می‌کند اما یک بار نه دو بار پشت سر هم.

وی ابراز داشت: به داور خسته نباشید می‌گویم بالاخره اشتباه می‌کند و جزیی از اتفاقات فوتبال است و دیگر چیزی نمی‌توانیم راجع به این موضوع بگوییم.

سرمربی تیم صبا در خصوص بازی حامد لک در این بازی پس از مدت‌ها نیمکت نشینی گفت: ما با توجه به شرایط تیم حریف از بازیکنان استفاده می‌کنیم وقتی تیم مقابل از بازی بلند استفاده می‌کند و بازیکنان قد بلندی در زمین دارد طبیعی است ما احتیاج به دروازه‌بانی داریم که بتواند روی توپ‌های هوایی مسلط باشد.

انتهای پیام/78010/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول