اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تندبادی که زندگی را مختل کرد

لغو فعالیت مدارس و پروازهای فرودگاه به دلیل تندباد 80 کیلومتر بر ساعت

خبرگزاری فارس: وزش تندبادی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت، علاوه بر تعطیلی مدارس، تعدادی از پروازهای فرودگاه اردبیل را لغو کرد.

لغو فعالیت مدارس و پروازهای فرودگاه به دلیل تندباد 80 کیلومتر بر ساعت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این تندباد از شب گذشته آغاز شده و با شدت در مناطق مختلف ادامه دارد؛ این تندباد تا 108 کیلومتر بر ساعت نیز افزایش یافته و براساس اعلام هواشناسی وزش بادهای جنوبی تند همچنان تا صبح فردا ادامه می‌یابد و به تدریج با خارج شدن این سامانه جوی بسیار وحشتناک در برخی از ساعات به نظر می‌رسد بارش برف از اواسط فردا در نقاط مختلف استان اردبیل آغاز شود.

وزش باد شدید که مدارس شهرهای مختلف استان اردبیل را به تعطیلی کشاند؛ مدارس نوبت عصر اردبیل، نیر، نمین، مشگین‌شهر، انگوت، گرمی و سرعین را تعطیل کرده و سبب اختلال در رفت و آمد عمومی مردم و همچنین تردد رانندگان در بیرون از شهر شده است.

از مناطق مختلف استان خبر می‌رسد که وزش تندباد شدید علاوه بر وارد آمدن خساراتی به برخی از واحدهای تجاری، مسکونی و زراعی به ویژه شکسته شدن شاخه‌های درختان، شیشه منازل و همچنین نگرانی باغداران منطقه مشگین‌شهر سبب شده تا قطعی برق در برخی از مناطق به وجود آمده و همچنان در برخی از شهرها مردم نگران رفت و آمد روزانه و بیرون آمدن خود باشند.

تشکیل کارگروه هوا راه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزش باد که سرعت آن در برخی از مناطق به حدود 110 کیلومتر در ساعت رسید به تابلوهای سطح شهر، آنتن‌های منازل و برخی وسایل خانه‌تکانی این روزهای همشهریان در اردبیل خسارت وارد کرده و در مناطق حاشیه شهر، گرد و غباری را به پا کرده که گاه رانندگان و افراد گذری قادر نیستند تا 30، 40 متر جلوتر از حرکت خود را مشاهده کنند.

وزش باد شدید در مناطق اطراف اردبیل و جنوب استان شدت بیشتری داشته، به طوری که در مشگین‌شهر علاوه بر شکسته شدن شاخه بسیاری از درختان کهنسال، تابلوهای تبلیغاتی، شیشه‌های واحدهای مسکونی و تجاری نیز شکسته شده است.

برخی از ساختمان‌های واقع شده در مسکن مهر، واحدهای کم دوام روستایی و واحدهای نگهداری دام بیشترین میزان خسارت را در اثر تندباد متحمل شدند.

اما از شهرستان نیر خبر می‌رسد به دنبال وزش تندباد 110 کیلومتری در این شهرستان علاوه بر وارد آمدن خسارات به تأسیسات شهری و روستایی ستاد حوادث و مدیریت بحران این شهرستان در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت نیاز به امدادرسانی بتوانند در صحنه حاضر و آماده باشند.

با آرام شدن وضعیت جوی در روزهای آینده و با نفوذ هوای سرد از فردا تا پایان هفته با بارش برف و باران دمای هوا در استان 18 درجه کاهش می‌یابد که پیش‌بینی می‌شود؛ بارش‌ها تا پنج‌شنبه ادامه یابد، اما اوج بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.

به دنبال وزش باد شدید در اردبیل کارگروه هواراه نیز تشکیل شد تا اعضای این کارگروه در جریان آخرین وضعیت جوی به ویژه وزش تندباد در مناطق مختلف استان قرار گیرند.

از اوایل فردا با کاسته شدن از میزان سرعت وزش باد دمای هوا هشت تا 18 درجه کاهش یافته و جبهه بارشی وارد استان می‌شود.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول