اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزش ‌و پرورش استان کرمانشاه:

10 درصد مدارس استان کرمانشاه هوشمند شدند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی آموزش ‌و پرورش استان کرمانشاه از هوشمندسازی بیش از 10 درصد مدارس در استان کرمانشاه خبر داد.

10 درصد مدارس استان کرمانشاه هوشمند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الله الماسی در مراسم اختتامیه جشنواره فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور کارشناسان هوشمندسازی در کرمانشاه برگزار شد، در خصوص مهم‌ترین رسالت آموزش‌ و پرورش در تعلیم ‌و تربیت و فضاهای آموزشی گفت: شکوفا کردن و به‌فعل رساندن استعدادها در صورت مهیا کردن بستر مناسب توسط این نهاد میسر است و نمی‌توان با دید گذشته به جامعه تربیتی امروز، نگریست.

الماسی با تاکید بر بازنگری و تغییر نگرش به روش تدریس، محتوا، محیط کلاس و مدرسه گفت: ورود این موج به استان در صورت عدم آمادگی منجر به بیراهه ‌رفتن در دنیای اطلاعاتی می‌شود چرا که قانون و سند چشم‌انداز کشور در استفاده از فناوری‌های نوین است.

این کارشناس هوشمندسازی با بیان اینکه تاکنون 10 ممیز 81 صدم درصد کلاس‌های استان کرمانشاه هوشمند شده‌اند، ادامه داد: 19 ممیز 49 صدم درصد مدارس و هزار و 545 کلاس در استان هوشمند شده‌اند و 671 مدرسه در استان حداقل مجهز به یک کلاس هوشمند هستند.

الماسی در خصوص ارزیابی ادارات آموزش‌ و پرورش استان در خصوص هوشمندسازی مدارس گفت: اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه یک کرمانشاه با 93 امتیاز، اداره اسلام‌آباد غرب با 86 امتیاز و اداره آموزش‌ و پرورش دینور با 16 امتیاز از جنبه هوشمندسازی طبقه‌بندی شدند.

وی با بیان اینکه 964 مدرسه در استان کرمانشاه به پورتال فعال مجهز شده‌اند، افزود: مدرسه شهید محمدحسین باقری کرمانشاه واقع در ناحیه دو اداره آموزش‌ و پرورش استان جزو 16 مدرسه برتر کشور قرار دارد که جزو لینک شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تولید اثر و محتوای الکترونیک، 4 هزار و 100 اثر از استان ارسال شده، از راهیابی 50 اثر به جشنواره کشوری خبر داد و اعلام کرد: در سال‌جاری اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه یک استان با 348 امتیاز رتبه اول در تولید محتوای الکترونیک را به‌دست آورده که در بین شهرستان‌های استان کرمانشاه، روانسر با 105 امتیاز و در بین مناطق، شهرستان قصرشیرین موفق به کسب رتبه اول از نظر تولید محتوای الکترونیک شدند.

معاون پژوهشی اداره آموزش ‌و پرورش استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در راستای کمک به هوشمندسازی در مدارس استان، خیرین مدرسه‌ساز کرمانشاهی و ادارات استان هر کدام 10 مدرسه و اولیاء کرمانشاهی 244 مدرسه را هوشمند کرده‌اند و در سطح استان کرمانشاه 42 مدرسه هوشمند شدند.

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول