اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد بسیج اقتصادی کشور:

نهاده‌های دامی به میزان کافی در داخل وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد بسیج اقتصادی کشور گفت: به میزان کافی نهاده‌های دامی در داخل وجود دارد.

نهاده‌های دامی به میزان کافی در داخل وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از انجمن صنعت و معدن مازندران، حاج علی در جمع صنعتگران صنایع لبنی مازندران که به همت انجمن غذایی و دارویی این استان در بابلسر برگزار شده بود، اظهار داشت: برای هیچ کالایی تمایل به واردات نداریم در صورتی‌که ضرورتی برای وارد کردن آنها نباشد چراکه وظیفه ذاتی ما کمک به تولیدکنندگان داخلی و تولید ملی است. 

وی تصریح کرد: سه قشر متفاوت را باید راضی نگه داریم، یکی تولیدکننده، دومی دامدار و سومی مصرف‌کننده که هر سه گروه شرایط خاص خود را دارا هستند.

این مسئول افزود: به میزان کافی نهاده‌های دامی در اختیار داریم و واردات آنها را نیز ادامه خواهیم داد بنابراین به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود کارخانجات، دامداران و اتحادیه‌ها و تشکل‌ها برخلاف مصوبات و ضوابط ابلاغ شده عمل کنند.

مدیر کل ستاد بسیج اقتصادی کشور گفت: تخلفات واحدها و اتحادیه دامداران توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت قابل پیگیری است و در صورت لزوم شخص نیز آماده پیگیری و پاسخگویی به شکایات و انتقادات هستم.

وی اضافه کرد: اگر به نتیجه قطعی برسیم که شیر خشک کارخانجات تولیدی داخل مازاد نیاز بازار داخلی است حتماً اجازه صادرات را به آنها خواهیم داد در مورد عوارض صادراتی نیز مسیر حذف این عوارض در حال طی شدن است و در مرحله اول عوارض صادراتی برخی واحدهای لبنی که عملکردشان مورد تائید تشکل‌های صنفی و نهادهای نظارتی باشند حذف خواهد شد.

وی از اجرای تفاهمنامه بین اتحادیه دامداران و اتحادیه لبنی کشور با مراجع ذی‌ربط در این رابطه خبر داد و گفت: ارزیابی تعهدات بر اساس مفاد تفاهم‌نامه فیمابین خواهد بود.

وی در توضیح بخشی از بندهای تفاهمنامه امضا شده بیان داشت: میزان نهاده‌های تخصیص یافته و قیمت آنها براساس توافق چند جانبه انجام گرفت.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول