اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

برگزاری 400 ویژه‌برنامه مذهبی در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 400 ویژه‌برنامه مذهبی در کنگان خبر داد.

برگزاری 400 ویژه‌برنامه مذهبی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در نشست فعالان مذهبی اظهار داشت: فعالان مذهبی کنگان در سال جاری مشارکت بسیار خوبی در فعالیت‌های دینی شهرستان داشته‌اند.

وی افزود: حجم و کیفیت فعالیت‌های مذهبی در سطح شهرستان نسبت به گذشته رشد محسوسی داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 400 ویژه‌برنامه مذهبی در کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: در نیمه دوم سال جاری تاکنون 400 ویژه‌برنامه در شهرها و روستاهای مختلف کنگان برگزار شده است.

اهرمی تصریح کرد: استقبال مردم از این برنامه‌ها بسیار خوب بوده و مراسمات با کیفیت خوبی برپا شده است.

مسئول امور فرهنگی تبلیغی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کنگان نیز اظهار داشت: استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قرآنی راهبرد مهم توسعه فرهنگی است.

حسین احمدی گفت: قرآن کریم و عمل به آن، راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است و فعالان قرآنی در این عرصه از سایر اقشار پیشرو هستند.

نیروهای قرآنی نخبه در شهرستان کنگان

وی افزود: در سطح شهرستان کنگان نیروهای قرآنی نخبه‌ای وجود دارند که با تدبیر و تلاش ساماندهی می‌شوند البته این مهم در سایه همدلی و همراهی مسئولان امکان‌پذیر است.

احمدی یادآور شد: مربیان قرآنی از ذخایر فرهنگی و دینی این مرز و بوم محسوب می‌شوند و اداره تبلیغات اسلامی کنگان بر آن است که کارگاه‌های آموزشی در راستای مهارت علمی و عملی این مربیان برگزار کند.

وی افزود: مربیان قرآنی که در مؤسسات و خانه‌های قرآن فعالیت می‌کنند نقش بسزایی در توسعه فرهنگ قرآنی و تعلیم و تربیت آینده‌سازان بر عهده دارند.

کلثوم خانی، مسئول مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی شهر بنک نیز گزارشی از روند فعالیت‌های آن مؤسسه از قبیل کلاس‌های قرآنی نظیر روخوانی، روان خوانی، تجوید، آموزش حروف الفبای عربی و آموزش حفظ سوره کوتاه ارائه کرد.

مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی از برگزاری دوره‌های پیش دبستانی، روخوانی و روانخوانی، تجوید و مفاهیم و مسابقات قرآنی به عنوان بخشی از برنامه‌های قرآنی این مرکز در طول سال خبر داد و عنوان کرد: حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه‌های قرآنی مرکز در حد قابل قبولی است ولی جوابگوی همه نیازهای مرکز نیست.

خانی با اشاره به کمبود امکانات از قبیل رایانه، دستگاه کپی، دوربین فیلمبرداری و سایر اقلام مورد نیاز از مسئولین خواست تا در رفع این مشکلات با مرکز قرآنی همکاری کنند.

ولید دریایی، از فعالان قرآنی و برادران اهل سنت نیز در این دیدار گفت: گروه فرهنگی الفردوس عسلویه فعالیت‌هایی از جمله برگزاری مسابقات قرآن کریم، اجرای برنامه‌های مناسبتی از قبیل میلاد پیامبر اکرم (ص)، ماه رمضان، 22 بهمن، غدیر خم، اجرای تواشیح را انجام داده است.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول