اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار میبد:

ضعف فرهنگ موتورسواری در میبد / موتورسواران خسارت‌های بسیاری تحمیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان میبد، فرهنگ موتورسواری در این شهرستان را ضعیف ارزیابی کرد و خواستار توجه جدی به آن شد.

ضعف فرهنگ موتورسواری در میبد / موتورسواران خسارت‌های بسیاری تحمیل می‌کنند

علیرضا فلاح در حاشیه برگزاری همایش فرهنگ ترافیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میبد اظهار داشت: خوشبختانه شورای ترافیک در این شهرستان عملکرد خوبی داشته اما لازم است اقدامات فرهنگ‌سازی در این زمینه بیش از پیش انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه فرهنگ ترافیک به ویژه در زمینه آموزش‌های موتورسواری را با توجه به بحث ترافیکی شهرستان میبد و لزوم توجه به این امر به جدیت دنبال خواهیم کرد.

فلاح با اشاره به اینکه موتورسواران سالانه خسارت جانی و مالی فراوانی را به شهروندان تحمیل می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه بیشترین آسیب‌های ترافیکی مربوط به موتورسواران است.

معاون فرماندار شهرستان میبد، با تاکید بر رعایت قانون از سوی موتورسواران گفت: موتورسیکلت هم وسیله نقلیه‌ای است که استفاده از آن تابع قانون و مقررات است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت: در بحث شورای ترافیک، در سه بخش شهری، روستایی و اداره راه مجموعه فعالیت خودمان را مدیریت کردیم.

فلاح با اشاره به ساماندهی کارگاه‌های مزاحم شهری در میبد عنوان کرد: ساماندهی خیابان‌های درون شهری، راه‌اندازی پیست موتورسواری، ساماندهی پروژه‌های شهری در زمینه حمل و نقل، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و ساماندهی آنها، اجرای طرح کامیون ممنوع و ساماندهی پایانه شهر میبد بخشی از فعالیت‌های شورای ترافیک شهرستان در سال جاری بوده است که با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط به انجام رسید.

معاون فرماندار میبد همچنین از برپایی دو همایش در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی در این شهرستان خبر داد و افزود: این دو همایش در سال جاری و با حضور مدیران و معلمان و همچنین روحانیون برگزار شد که با برگزاری سومین همایش، دوره‌های آموزشی در این شهرستان شکل کاملی به خود گرفت.

وی با اشاره به بهره‌گیری از سیاست‌های تشویق و تنبیه در این زمینه عنوان کرد: گام اول ما در این زمینه برگزاری جلسات و فرهنگ‌سازی آموزش تشویق است و در گام‌های بعدی به سمت اعمال قانون پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و بویژه موتورسواران، آمار بالایی در آسیب‌ها و تلفات دارد، ادامه داد: تنها با فرهنگ‌سازی و جدی گرفتن آموزش‌ها می‌توان آمار را کاهش داد.

فلاح با تاکید بر لزوم فرهنگ‌‌سازی استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت اظهار داشت: بر اساس قانون استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران الزامی است و انتظار داریم استفاده از کلاه ایمنی فرهنگ‌سازی شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش کلیدی در فرهنگ اجتماعی هر جامعه‌ دارد و باید فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بین دانش‌آموزان ما نهادینه شود.

وی اضافه کرد: لزوم داشتن گواهینامه، بیمه و استفاده از کلاه ایمنی نقش بسیار مهمی در کاهش صدمات دارد و امیدوار هستیم این امر بیش از پیش رعایت شود.

به گزارش فارس، این همایش با همکاری نیروی انتظامی، مدیریت آموزش و پرورش، شرکت‌های بیمه‌گر و با نظارت شورای عالی ترافیک شهرستان میبد ویژه دانش‌آموزان مقطع دبیرستان برگزار شد.

انتهای پیام/90004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول