اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران:

مدیریت سواحل در بلاتکلیفی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: باید سازمانی متولی سواحل باشد و ساحل در بلاتکلیفی بسر نبرد.

مدیریت سواحل در بلاتکلیفی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف الله فرزانه ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر در فرمانداری ساری اظهار داشت: استان مازندران جاذبه گردش‌پذیری و گردشگری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مازندران شش راه مواصلاتی دارد، تصریح کرد: استان راه‌های مواصلاتی غنی و بکر دارد که  جاده معنوی باب الرضا که از مهمترین این راه‌ها است به مشهد مقدس ختم می‌شود.

فرزانه افزود: مازندران به دلیل داشتن تنوع اقلیمی از جمله ییلاق، دشت، کوه، جنگل و ساحل و با داشتن بیشترین مسافر، پیشتاز گردشگری کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  خاطرنشان کرد: به دلیل وجود حدود 4 هزار میلیارد تومان تاسیسات گردشگری، سرمایه‌گذاران در بانک‌ها سرگردان هستند.

این مسئول اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار یک فرایند سخت و طولانی دو ساله را برای کسب مجوز طی می‌کند و بعد از این فرایند به بانک‌ها بر می‌خورد.

وی به لزوم حمل و نقل دریایی اشاره کرد و افزود: مسافرت هوایی پرهزینه و با اتوبوس پردردسر است. در کشور های همسایه از تردد دریایی استفاده می‌کنند ولی در کشورمان برای تردد دریایی، اتوبوس مسافربری دریایی وجود ندارد.

وی یادآور شد: ساری تنها مرکز استان در کشور است که موزه منطقه‌ای ندارد و مهم‌ترین دلیل آن گرانی و کمبود زمین در مرکز استان عنوان شد.

فرزانه با تاکید بر اینکه با زیرساخت استانی نمی‌توان به استقبال گردشگران با خدمات ملی برویم، افزود: با وجود اینکه 3 میلیارد تومان کانکس خریداری و در اختیار فرمانداران قرار گرفت تعداد زیادی از هموطنان امسال در دریا غرق شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نوار ساحلی مرکز مازندران 34 کیلومتر است، متذکر شد: دریا و ساحل متولی ندارد و باید سازمانی متولی سواحل باشد و ساحل در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

وی عنوان کرد: 456 پروژه در استان مازندران و در حال تکمیل، معرفی و دریافت تسهیلات هستند. بسیاری از پروژه‌ها از نظر بانک توجیه ندارد اما همه طرح‌های گردشگری استان به دلیل استقبال زیاد گردشگران توجیه دارد.

فرزانه با بیان اینکه ظرفیت اسکان استان برای یک شب 750 هزار نفر است، اظهار داشت: برای افزایش مدت اقامت مسافران باید شادی و نشاط را بین گردشگران و مسافران بیاوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متکدیان باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند، گفت: امسال گردشگر خارجی از سال گذشته بیشتر است و متکدیان در این ایام باید ساماندهی شوند.

فرزانه عنوان کرد: برای آشنا شدن گردشگران با ظرفیت گردشگری استان جشنواره فرهنگی با نام صدای بهار با محوریت معاونت فرهنگی ستاد با برنامه‌های شاد و مفرح برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به ساماندهی اماکن استیجاری اشاره کرد و اذعان داشت: باید اقداماتی صورت گیرد که کسانی که در ساماندهی قرار نگرفتند با در دست‌گرفتن تابلو مزاحم مردم نشوند.

وی یادآور شد: مانور آمادگی ستاد تسهیلات سفر امسال 24 اسفند در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/86016/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول