اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان تسهیلات به دامداری‌های بهشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: 2 میلیارد تومان تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به دامداری‌ها و 5.2 میلیارد تومان به مرغداری‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافت.

اختصاص 2 میلیارد تومان تسهیلات به دامداری‌های بهشهر

غلام‌رضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر در پاسخ به اینکه آیا مشکلات دامداران برای تامین غذای دام حل شده است، اظهار داشت: در ماه‌هایی از سال قیمت خرید شیر از دامداران، ثابت بود اما قیمت علوفه دامی نوسان داشت و از طرفی شرکت‌های تعاونی دامداران در پرداخت پول شیر تأخیر داشتند.

وی افزود: این عوامل باعث شده بود تا برخی از دامداران، دام‌های شیری خود را بفروشند اما اکنون قیمت شیر افزایش یافت و متقاضیان زیادی هم برای خرید دام شیری داریم.

دبیر کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان بهشهر درباره تسهیلاتی که به دامداری‌ها و مرغ‌داری‌ها در سال جاری اختصاص یافت، گفت: 2 میلیارد تومان تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به دامداری‌ها و 5.2 میلیارد تومان به مرغداری‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافت که متقاضیان آن به بانک عامل معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 370 دامداری و 110 مرغداری دارای پروانه در بهشهر فعال هستند.

مدیر جهادکشاورزی بهشهر در پاسخ به اینکه نتیجه فعالیت دامداری‌ها و مرغداری‌های شهرستان، چند تن محصول در سال است گفت: در این واحد‌های کشاورزی، سالانه 28 هزار تن شیر، 170 تن پنیر، 5.4 هزار تن گوشت قرمز و 21 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تولید سالانه 350 تن عسل و حدود 7 هزار تن ماهی در یک‌هزار و 400 آب‌بندان از دیگر تولیدات مهم شهرستان بهشهر است.

مدیر جهادکشاورزی بهشهر درباره تنوع محصولات و اینکه آیا تنها 72 نوع محصول در بهشهر تولید می‌شوند، افزود: آنچه بر سر زبان‌ها افتاده، تنوع 72 محصول است اما در واقع 92 نوع محصول کشاورزی در بهشهر تولید می‌شود.

انتهای پیام/86001/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول