اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

مردم گچساران پیشتاز حضور در جشن نیکوکاری هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: امام جمعه گچساران گفت: مردم این شهرستان در امور خیریه و شرکت در جشن نیکوکاری پیشتاز هستند.

مردم گچساران پیشتاز حضور در جشن نیکوکاری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی پیش از ظهر امروز در گردهمایی هم اندیشی مدیران مدارس در این شهرستان که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کمیته امداد و مدیر آموزش و پرورش گچساران و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: انفاق و کمک به دیگران سبب می‌شود که مال انسان بیشتر شود و خداوند همواره دوستدار انسان‌های اهل انفاق است.

وی بیان کرد: اگر انفاق و دستگیری از طبقه پایین جامعه نباشد و کسی که ثروتی دارد به مستمندان کمک نکند، آن فرد با دست‌های خویش، خود را به هلاکت می‌اندازد.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که جمعیت طبقه پایین از طبقه مرفه بسیار بیشتر است، افزود: وقتی طبقه مرفه نسبت به وضعیت مستمندان بی‌توجه باشند، طبقه پایین با هم متحد می‌شوند و این اتحاد می‌تواند سبب خطر برای طبقه بالا شود.

حجازی تصریح کرد: اتحاد طبقه پایین می‌تواند سبب مبارزه با طبقه مرفه شود و بنابراین همین امر ایجاب می‌کند که ثروتمندان نسبت به نیازمندان نگاه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید کسانی که حقوق افراد را ضایع می‌کنند، دیگران را به خطر می‌اندازند و افرادی که به دنبال افزایش مال خود هستند باید انفاق کنند.

امام جمعه گچساران افزود: کسانی که مال خود را انفاق می‌کنند در واقع آبرو و حیثیت خود را بیمه کرده‌اند و این امر سبب می‌شود که دیگران به مال او چشم طمع نداشته باشند.

حجازی اجر و پاداش انفاق را بسیار دانست و ادامه داد: اگر کسی انفاق کند و گره از مشکل فردی بگشاید، نزد خداوند پاداش عظیمی خواهد داشت.

وی یادآور شد: خداوند می‌فرماید پاداش انفاق مانند این است که فردی یک دانه گندمی در زمینی بکارد و از آن دانه 7 خوشه در بیاورد و هر خوشه 100 دانه داشته باشد.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که بحث انفاق حد و نصاب ندارد، اظهار داشت: امیدواریم آن‌هایی که مال و ثروتی دارند با کمک به مستمندان و نیازمندان سبب شادی آن‌ها شوند.

انتهای پیام/ 82010‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول