اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری لابی‌ وجود ندارد/ آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان خواهد ماند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این دوره از انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری، باز هم آیت‌الله مهدوی کنی انتخاب ‌شود، گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری لابی وجود ندارد.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری لابی‌ وجود ندارد/ آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان خواهد ماند

حجت‌الاسلام سید محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد هر دو سال یکبار انتخابات داخلی این مجلس انجام می‌شود.

وی افزود: در این انتخابات رئیس،‌ نایب رئیس، منشی و کارپرداز به همراه اعضای اصلی و علی البدل کمیسیون‌های گوناگون مجلس خبرگان رهبری با رای‌گیری نمایندگان از بین کسانی که آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام کرده‌اند، انتخاب می‌شوند.

نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه دو سال از آخرین انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری در سال 89 شمسی گذشته است امسال این انتخابات براساس آیین‌نامه مصوب انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری با شرکت در اجلاسیه به کاندیداهای مورد نظر خویش رای می‌دهند.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری از شخصیت‌های برجسته علمی، دینی و اخلاقی تشکیل شده است در اغلب اوقات این افراد حاضر نیستند کاندیداتوری خود را اعلام کنند.

وی افزود: مشورت‌ها و لابی‌گری‌هایی که در برخی محافل رخ می‌دهد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شخصیت‌هایی که صلاحیت احراز برخی سمت‌ها را دارند به عنوان کاندیدا معرفی شده و هر کسی با تشخیص خود به کاندیدای مورد نظر خود رای می‌دهد.

وی اضافه کرد: پس از اینکه ساختار شکلی انتخابات انجام شد حاضرین در جلسه به کاندیدای مورد نظر خود رای داده و رئیس و نایب رئیس و ... را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود رئیس و نایب ‌رئیسان در مقام خود در سمت‌های قبلی خود حفظ ‌شوند مگر اینکه بزرگان اعضای مجلس خبرگان صلاح ندانند در این انتخابات کاندیدا شوند.

وی افزود: در جلسه عمومی مجلس خبرگان رهبری همه نمایندگان سراسر کشور حضور خواهند یافت و چهار نفر به عنوان سخنران پیش از دستور و یک نفر نیز به عنوان مهمان ویژه از مقامات طراز اول در این جلسه حاضر می‌شود.

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که عزت‌الله ضرغامی به عنوان مهمان ویژه در این جلسه حضور دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این دوره از انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله مهدوی کنی انتخاب ‌شود و دیگر اعضای مورد نظر نیز پس از آن به نوبت انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول