اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز مرحله دوم طرح «مطلع مهر» در اردبیل

5 هزار زوج آموزش تحکیم خانواده می‌بینند / آموزش 150 استاد در مرحله اول

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با آغاز فاز دوم طرح «مطلع مهر» بیش از 5 هزار زوج آموزش تحکیم خانواده می‌بینند تا آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

5 هزار زوج آموزش تحکیم خانواده می‌بینند / آموزش 150 استاد در مرحله اول

خدیجه جعفری اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مرحله اول طرح «مطلع مهر» در ماه‌های آبان، آذر و دی با موفقیت انجام شد و بیش از 150 نفر از اساتید روانشناسی، پزشکان و مبلغان آموزش‌های لازم را در مهارت‌آموزی حوزه خانواده سپری کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذراندن آموزش این سه گروه در فاز جدید قرار است از طریق این اساتید آموزش‌ها به زوجین منتقل شود که در این ارتباط 5 هزار نفر از زوجینی که از آغاز زندگی آنها نزدیک به پنج سال می‌گذرد، در این طرح حاضر شده و با شیوه‌های مختلف روانی، اجتماعی و همچنین روابط زناشویی و مسائل مطرح شده بین زوجین بهتر و بیشتر آشنا می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با قدردانی از همراهی و مشارکت دفتر آموزش و پژوهش استانداری و همچنین دستگاه‌های مختلف، مراکز آموزشی و علمی و شرکت مخابرات در اجرای این طرح یادآور شد: اعتبار ویژه این طرح از محل دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری تامین می‌شود و ما سعی داریم همزمان با سراسر کشور موفق‌ترین استان در اجرای فاز دوم باشیم که در آن زوجین با رویکردهای واقعی و همراهی مناسب در تشکیل و دوام‌بخشی به زندگی اجتماعی دست به کار می‌شوند.

جعفری اصل گفت: البته قرار است زنان یا مردان شاغل در اجرای این طرح در اولویت باشند تا با عملیاتی شدن این طرح شاهد سالم‌سازی نظام خانواده و همچنین دوام‌بخشی به اصول مستحکم خانه و خانواده باشیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه آمارها نشان می‌دهد بخش عظیمی از پدید شوم طلاق در پنج سال اول زندگی زوجین اتفاق می‌افتد برای کاستن از این دغدغه‌ها و آسیب‌ها طرح «مطلع مهر» برای حل مشکلات و نارسایی‌ احتمالی زندگی زوجین اجرا می‌شود که امیدواریم در این زمینه یک حرکت موثر و کار‌آمد را شاهد و ناظر باشیم.

مشاور استاندار در امور بانوان در پایان بیان داشت: امروز بسیاری از زنان ما شاغل بوده و ممکن است به دلیل اشتغال نتوانند آنگونه که مطلوب است، رسالت زناشویی و خانه‌داری خود را به درستی انجام دهند که در این زمینه سعی کردیم با اجرای این طرح به همت اساتید و کارشناسان ضعف‌های احتمالی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول