اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مشکلات آب اصفهان جدی است / مدیران اجازه ندهند شرایط امنیتی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مشکلات موجود در حوزه آب اصفهان بسیار جدی است و مدیران باید از امنیتی شدن شرایط موجود در حوزه آب استان جلوگیری کنند.

مشکلات آب اصفهان جدی است / مدیران اجازه ندهند شرایط امنیتی شود

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به حوادث رخ داده طی هفته گذشته در موضوع آب در اصفهان اظهار کرد: در درجه نخست باید به این موضوع توجه شود که آب یک مسئله ملی و جزو انفال عمومی است.

وی با بیان اینکه از 10 سال گذشته فلات مرکزی ایران به ویژه اصفهان درگیر خشکسالی بوده و مردم دچار مشکلات بسیاری شده‌اند، اضافه کرد: سند چشم‌انداز 20 ساله سیاست‌های کلی نظام را در زمینه منابع آب در پنج محور رقم زده است که ایجاد نظام جامع مدیریت در کل چرخه براساس اصول توسعه پایدار و آمایش سرزمین در حوزه‌های آبریز کشور یکی از مهم‌ترین این محور‌ها به شمار می‌رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  نباید تلاش‌های مدیران استان‌های مختلف را در راستای کاهش خسارات ناشی از کمبود آب انکار کرد، تصریح کرد: البته واقعیت این است که این تلاش‌ها جبران کننده کمبود آب و منابع آبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی که طی دو سال گذشته در حوزه آب برای مردم، کشاورزان و دامداران اصفهانی به وجود آمده بسیار جدی است، ادامه داد: در 20 اسفند ماه سال گذشته هشت روز پس از برگزاری انتخابات مجلس پیشنهاد تشکیل قرارگاه آب را به استاندار اصفهان ارائه دادم.

سالک با بیان اینکه دو روز پس از ارائه این پیشنهاد به استاندار اصفهان قرارگاه آب با موافقت دولت تشکیل و اعضای آن مشخص شدند، تأکید کرد: در روز‌های ابتدایی تشکیل این قرارگاه موارد متعددی در راستای رسیدگی به وضعیت آب استان و رسیدگی به وضعیت کشاورزان شرق اصفهان مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان شرق اصفهان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود با مشکلاتی مواجه بوده‌اند، افزود: اما با تصمیم جمعی مدیران پیش از آغاز سال آب در زمین‌های کشاورزی آنها جاری شود و آب تا 15 فروردین ماه امسال در زمین‌های این کشاورزان جاری بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به یکی دیگر از تصمیم‌های اتخاذ شده در قرارگاه آب استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تأمین بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی، استمهال وام‌های بانک کشاورزی تا پایان امسال، بخشودگی دیر‌کرد تسهیلات از سوی مدیریت بانک‌ها، پرداخت بودجه ناشی از خشکسالی، احیای صنایع خانگی، سرمایه‌گذاری صنعتی در منطقه محروم شرق اصفهان، تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی و مدیریت آب زاینده‌رود براساس برنامه از جمله پیشنهادهای ارسال شده به قرار‌گاه آب استان بوده که این پیشنهاد‌ها مورد توجه اعضای این قرارگاه نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم با صبوری مردم مدیران فرصت اجرایی کردن تصمیم‌های خود را پیدا کنند، اظهار کرد: به مدیران سه استان درگیر در مشکل کم‌آبی تذکر می‌دهیم که در مصاحبه‌ها تمام مسائل را رعایت کنند و اجازه سوء استفاده دشمنان خارجی و شبکه‌های داخلی را از این شرایط ندهند.

سالک با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه آب اصفهان بسیار جدی است و مدیران باید از امنیتی شدن شرایط موجود در حوزه آب استان جلوگیری کنند، ادامه داد: برای برطرف شدن مشکل در شرایط فعلی از رئیس جمهور و هیئت دولت انتظار داریم که قانون توزیع عادلانه آب را با اعمال مدیریت واحد در سطح آستان‏های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد هر چه سریع‌تر اعمال کند.

وی تاکید کرد: دفاع از حقوق حق مردم یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و این افراد باید این رسالت را نسبت به مردم استان‏های چهارمحال و بختیاری و یزد انجام بدهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایط فعلی باید در یک فضای آرام، به دور از تشنج و با کار کارشناسی مشکلات را برطرف کنیم و مدیران نیز فراموش نکنند که قانون فصل‌الخطاب است و نباید اجازه دهند پیش از انتخابات صحنه جامعه امنیتی شود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول