اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد فرهنگی

دور جدید بازدیدهای روستایی بخش مرکزی ورامین کلید خورد

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان ورامین در دور جدید بازدیدهای روستایی که با رویکرد فرهنگی در این شهرستان کلید خورد، گفت: توسعه فرهنگی زیر بنای تمام پیشرفت‌ها است.

دور جدید بازدیدهای روستایی بخش مرکزی ورامین کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری ورامین، دور جدید بازدیدهای روستایی با رویکرد فرهنگی در بخش مرکزی شهرستان ورامین کلید خورد.

شب گذشته محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین در حالی که توسط معاونین فرمانداری و تعدادی از مسئولان اداره‌های فرهنگی این شهرستان همراهی می‌شد با حضور در روستای حسین‌آباد از توابع بخش مرکزی ورامین ضمن بازدید از این روستا به گفت‌وگو با مردم و حل مسائل فرهنگی روستاییان پرداخت.

در این بازدید، ابتدا به مناسبت روز درختکاری تعدادی نهال توسط مسئولان غرس شد، سپس مسئولان در مسجد روستا حضور یافته و ضمن اقامه نماز جماعت در نشستی صمیمانه با مردم پیرامون مسائل فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه نیز از پدر بزرگوار شهید عباسی تجلیل به ‌عمل آمد.

سید رضا طباطبایی طی سخنانی ضمن ابراز خوشنودی از رویکرد فرهنگی دور جدید بازدیدهای روستایی گفت: امیدواریم به برکت این رویکرد فعالیت‌های فرهنگی روستاها مضاعف شده و مسائل و مشکلات فرهنگی روستاها و مناطق محروم با جدیت بیشتری پیگیری شود چراکه توسعه فرهنگی زیربنای تمام پیشرفت‌ها است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تشکیل شوراهای فرهنگی روستاها، امروز شاهد آن هستیم که برنامه‌های فرهنگی متنوعی به صورت منظم در روستاها در حال اجرا است، برگزاری مراسم دینی و انقلابی، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری جلسات مشاوره خانواده، بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نصب تابلوی شهدا در ابتدای روستاها، پیگیری در ارتباط با راه‌اندازی خانه‌های عالم جهت استقرار روحانی در روستاها، پیگیری و رسیدگی در ارتباط با مصوبات فرهنگی روستاها، ایجاد ارتباط با مراکز فرهنگی در مرکز شهرستان و ... از جمله اقداماتی است که شورای فرهنگی روستاها پیگیری می‌کند.

بخشدار مرکزی شهرستان ورامین با بیان اهمیت فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: اگرچه در زمینه‌های دیگر مانند زمینه‌های عمرانی در روستاها از جمله روستای حسین‌آباد اقدامات جالب توجهی صورت پذیرفته است اما قطعاً فعالیت‌های فرهنگی از اولویت بیشتری برخوردار هستند و امروز نیاز جامعه ما به برنامه‌های هدفمند فرهنگی بیش از هر زمان دیگر است.

وی عنوان کرد: فعالیت فرهنگی موفق، فعالیتی است که منجر به اصلاح دیدگاه‌ها و رفتارهای اشتباه در سطح جامعه باشد، اگر ما انبوهی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی را در سطح جامعه انجام دهیم ولی این فعالیت‌ها منجر به تغییر مطلوب در رفتار و گفتار افراد جامعه نشود باید بگوییم در این فعالیت‌ها به ‌طور کامل موفق نبوده‌ایم.

طباطبایی افزود: باید تلاش کنیم با طرح و اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی به سوی ایجاد جامعه اسلامی به معنای واقعی گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان را می‌توان در این‌گونه جلسات فرهنگی که در روستاها و محلات با حضور بزرگ‌ترها و ریش سفیدها و معتمدین محل برگزار می‌شود، مطرح کرد و در ارتباط با اجرایی کردن آن‌ها فرهنگ‌سازی کرد و این موارد نیازمند ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب و مدون توسط اداره‌های فرهنگی شهرستان است.

این مسئول تصریح کرد: در این صورت است که می‌توان از جلسات فرهنگی حداکثر استفاده را برد.

انتهای پیام/2462/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول