اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره آواها و نواهای محلی

ابرکوه توانایی برگزاری رویکردهای فرهنگی کشوری را دارد

خبرگزاری فارس: هیئت داوران نخستین جشنواره منطقه‌ای آواها و نواهای استان یزد که در شهرستان ابرکوه برگزار شد، در بیانیه پایانی خود تأکید اعلام کرد: شهرستان ابرکوه توانایی برگزاری برنامه‌های فرهنگی کشوری را دارد.

ابرکوه توانایی برگزاری رویکردهای فرهنگی کشوری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، در این بیانیه که شب گذشته در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای آواها و نواهای محلی قرائت شد، آمده است: هیئت داوران ضمن سپاس از کلیه مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و تشکر و تکریم از حضور گسترده و امیدبخش مردم صمیمی و پرمهر ابرکوه اذعان می‌دارد که این منطقه به لحاظ جغرافیایی، قدمت، سابقه تاریخی و استعدادهای گرانقدر در زمینه‌های مختلف، توانایی آن را دارد که در آینده شاهد تکرار رویکردهای فرهنگی و هنری گسترده‌تری در سطح کشور باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایجاد چنین بستری می‌تواند به تشکیل دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی و مقامی منطقه کمک کند و متعاقب آن، ایجاد سالن مناسب و امکانات جانبی لازم برای اجرای برنامه‌های هنری در زمینه‌های مختلف از نیازهای این رشد است.

داوران جشنواره اضافه کرده‌اند: اما پیرامون انتخاب گروه‌های برتر هنری، هیئت داوران در این جشنواره اعتقاد به فضای رقابتی ندارد و تمامی گروه‌ها که بیانگر موسیقی خاص منطقه خود هستند را شایسته تقدیر و تشکر می‌داند در عین حال با در نظر گرفتن عناصری چون اصالت موسیقی مناطق، شعر، محتوا و رعایت بنیادهای موسیقیایی و طرز ارائه آثار، سه گروه را به عنوان گروه‌های برتر جشنواره انتخاب کرده است.

در این بیانیه آمده است: بدون شک برگزاری رخدادهای هنری در طول سال قادر خواهد بود به رشد و ارتقای کمی و کیفی موسیقی مناطق کمک کند و فضای آفرینش هنری را به شکل مطلوب ایجاد نماید.

هیئت داوران همچنین به شرح زیر نسبت به معرفی گروه‌ها و افراد برتر اقدام کرد.

گروه حقیقت کرمان، گروه دهکردی از چهارمحال بختیاری و گروه موسیقی مهردشت ابرکوه به عنوان گروه‌های برگزیده از نگاه داوران انتخاب شدند.

همچنین هیئت داوران، همایون جهانشاهی نوازنده تنبک از گروه همنوازان عارف اصفهان و حسن عیسی‌پور، خردسال‌ترین نوازنده از گروه حقیقت سیرجان را نیز به عنوان افراد برگزیده جشنواره معرفی کرد.

این جشنواره به مدت دو روز در ابرکوه برگزار شد.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول