اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

محتکران بیش از این مایه فشار بر مردم نشوند/ نهادهای نظارتی فعال‌تر شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا با انتقاد شدید از افزایش بی رویه قیمت‌های اجناس بر ضرورت تنظیم بازار شب عید تأکید کرد.

محتکران بیش از این مایه فشار بر مردم نشوند/ نهادهای نظارتی فعال‌تر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در دیدار با تعدادی از خواهران طلبه با اشاره به آغاز ثبت نام و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 92-93 اظهار داشت: اهمیت و جایگاه تحصیل در حوزه‌های علمیه به ویژه با توجه به نیاز جامعه به این علوم امری ضروری بوده و به همین سبب از عموم خواهران واجد شرایط تقاضامندیم تا 28 اسفند ماه جاری نسب به ثبت نام و کسب معارف حوزوی برای خویش اقدام کنند.

آیت‌الله خوشوقت مرد اخلاق بود

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به ویژگی‌های عرفانی عالم ربانی آیت‌الله خوشوقت افزود: این عالم ربانی که جزو شاگردان ممتاز امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بودند در حین انجام اعمال حج ابراهیمی در سرزمین وحی در شهر مکه مکرمه پس از تحمل 17 روز ناراحتی قلبی به ملکوت اعلی پیوسته و رحلت کردند.

وی پیرامون منش و سلوک مرحوم آیت‌الله خوشوقت تصریح کرد: عالم جلیل‌القدر خوشوقت تا موعود آخرین روزهای عمر مبارک خویش دست از تدریس، تبلیغ، حشر و نشر پیامبرگونه با مردم و به ویژه با جوانان بر نداشته و با ساده زیستی و رعایت جوانب اخلاق به عنوان الگویی ارزشمند از روحانیت برای تمامی علاقه‌مندان و مریدان به حساب آمده و مانند شمعی جوانان عاشق را پروانه‌وار به دور خویش جمع کرده و آنان را پرورش می‌دادند.

سخنان رهبری حجت را بر مسئولان تمام کرد

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به دیدار هفته‌های گذشته مردم غیور تبریز و آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری، ابراز داشت: معظم له مطالب بسیار مهمی را در این دیدار در دو محور اصلی داخلی و خارجی بیان فرموده و به موعظه پرداختند.

درایت رهبری عامل اقتدار و عزت کشور است

زرینه ادامه داد: معظم‌له در محور خارجی به تبیین مسئله مذاکره با آمریکا با تمام جوانب پرداخته و در محور دیگر سخنان خویش نیز به مسائل داخلی کشور و وقایع یک شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر کار پرداختند و با بیان خطاها و اشتباهات طرف‌های دخیل در این حادثه زشت تذکرات لازم را بیان فرمودند که بسیار نیز صریح، روشن و هدایت‌گرانه بود.

وی عنوان کرد: معظم‌له در دیدار خویش با تذکر به این نکته که وقتی مسئولان می‌بینند دشمنان دشمنی را زیاد کرده‌اند آن ها نیز باید دوستی‌ها را تقویت کرده و با پرهیز از هرگونه اختلاف رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در رأس برنامه‌های خود قرار داده و در این راستا بکوشند.

از قوه قضاییه به خاطر برخورد قاطع با مفاسد تقدیر می‌کنیم

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به صدور احکام پرونده فساد بزرگ بانکی تصریح کرد: از رئیس دستگاه قضا و رئیس این قوه به خاطر رسیدگی قاطعانه به پرونده بزرگ فساد مالی و صدور احکام اولیه برای مهره‌های اصلی این فساد بزرگ تشکر و قدردانی می‌کنیم.

عوامل پنهان فساد بزرگ مالی شناسایی شوند

زرینه ابراز داشت: لازم است تا سایر عوامل و پشت پرده این فساد بزرگ که مجرمان اقتصادی را مورد حمایت قرار داده‌اند روند رسیدگی به جرایم آنان نیز به تدریج در دستور کار قرار گرفته تا مرحله دوم این پرونده نیز با قاطعیت رسیدگی شده و عوامل پشت صحنه و ناپیدای این جریان به مجازات خویش برسند.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به ضرورت حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جامعه و تذکر جدی به مسئولان برای برخورد با تضییع کنندگان حقوق قشرهای مصرف کننده تصریح کرد: از مسئولان امر تقاضا داریم با برخورد جدی با دلالان نظارت جدی بر بازار مصرف و چگونگی توزیع محصولات زمینه دوچندان شدن رضایت‌مندی شهروندان را مهیا کنند.

امور تربیتی صدقه جاری شهید رجایی و باهنر است

زرینه با اشاره به سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی که صدقه جاری شهیدان رجایی و باهنر در نظام و آموزش و پرورش لقب گرفته است، تصریح کرد: نهاد مقدس امور تربیتی با هدف گسترش فرهنگ اسلامی و پاسداری از ارزش‌های انقلابی در بین دانش‌آموزان و با تدبیر دو شهید والا مقام از سال‌های اولیه پیروزی انقلاب شکل گرفت و از همان تاریخ منشأ خیر و برکات برای تمام جامعه شد.

تربیت اسلامی عامل تعالی جامعه است

زرینه برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجه جدی به نقش معلمان و دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیتی را از اهداف دیگر تشکیل نهاد تربیت اسلامی مدارس برشمرد و افزود: امیدواریم با دغدغه همگانی مسئولان شاهد رشد و اعتلای نظام آموزشی در سطح‌ها و عرصه‌های مختلف بوده و در این زمینه فعال‌تر و پویاتر شویم.

انتهای پیام/77005/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول