اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در افتتاح دومین نمایشگاه ملی عکس «نگاه سرخ» عنوان شد

ارسال 6 هزار عکس به دبیرخانه عکس «نگاه سرخ»

خبرگزاری فارس: دبیر دومین مسابقه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» گفت: حدود شش هزار عکس از 760 عکاس به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

ارسال 6 هزار عکس به دبیرخانه عکس «نگاه سرخ»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داوود عامری در مراسم افتتاح و اهدای جوایز دومین نمایشگاه ملی عکس عاشورایی «نگاه سرخ» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: این عکس‌ها در دو بخش اصلی و جنبی و با دوربین عکاسی و تلفن همراه تهیه شدند.

وی ادامه داد: محرم و صفر بخش اصلی و مسجد بخش جنبی این مسابقه بودند که 90 درصد آثار ارسالی با دوربین عکاسی و 10 درصد با تلفن همراه تهیه شده بودند. 

80 درصد عکس‌ها مربوط به محرم و صفر بودند

دبیر دومین مسابقه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسالی 80 درصد به موضوع محرم و صفر و 20 درصد نیز به موضوع مسجد اختصاص داشتند.

عامری تصریح کرد: فراخوان ارسال آثار از 30 آبان‌ تا 28 دی‌ماه امسال ارائه و داوری آثار نیز چهارم تا ششم بهمن‌ماه سال‌جاری با حضور پنج داور از تهران، نیشابور و گرگان برگزار شد.

به گفته وی، در این داوری 72 عکس از 50 عکاس برای نمایش در دومین نمایشگاه ملی عکس عاشورایی نگاه سرخ راه یافتند.

ترویج فرهنگ عاشورا مهمترین هدف مسابقه عکاسی نگاه سرخ است

دبیر دومین مسابقه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» اهداف برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ عاشورایی، توجه دادن جامعه هنرمندان به این موضوع و ماندگار کردن فرهنگ محرم و عاشورا و مسجد در جامعه برشمرد.

لازم به ذکر است؛ دومین مسابقه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» توسط کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع گلشن گرگان و با همکاری استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان برگزار شد.

کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع گلشن گرگان تاکنون سه رویداد فرهنگی و هنری ملی برگزار کرده که شامل نخستین و دومین مسابقه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» و نخستین همایش ملی شعر عاشورایی «خطبه‌های نور» می‌شوند.

مراسم افتتاح و اهدای جوایز دومین نمایشگاه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» با حضور حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد. 

همچنین عیسی امامی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول