اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 تا 18 اسفند ماه امسال صورت می‌گیرد

استقرار 5500 پایگاه جمع‌آوری جشن نیکو‌کاری در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از استقرار 5 هزار و 500 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکو‌کاری در روز‌های 16 تا 18 اسفندماه‌ امسال در استان اصفهان خبر داد.

استقرار 5500 پایگاه جمع‌آوری جشن نیکو‌کاری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آرا پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته 894 میلیون تومان کمک‌های مردمی استان اصفهان به کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که 268 میلیون تومان از این کمک‌ها به صورت نقدی و سایر کمک‌ها نیز به صورت غیر‌نقدی اهداء شده است.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 500 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در سراسر استان استقرار می‌یابد، افزود: امسال با توجه به هماهنگی بیشتری که با آموزش و پرورش و بسیج صورت گرفته است تعداد پایگاه‌ها افزایش یافته و 3 هزار و 100 نیرو در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

* استقرار 100 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شهر اصفهان

مدیر‌کل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: به منظور برگزاری جشن نیکوکاری 100 پایگاه در شهر اصفهان و 270 پایگاه در شهرستان‌های استان توسط کمیته امداد و با کمک آموزش و پرورش نیز 3 هزار و 500 پایگاه در مدارس و 120 پایگاه نیز در مساجد راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 500 پایگاه توسط هیئت امنای مساجد در مساجد استان راه‌اندازی شده و این پایگاه‌ها کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند و این اقدام جدیدی بوده که در کمیته امداد صورت گرفته است، اضافه کرد: امسال پایگاه مرکزی کمیته امداد در مجاورت نگار‌خانه امام خمینی(ره) در کنار پل خواجو و پایگاه اصلی نیز در میدان احمد‌آباد، میدان قدس و فلکه ارتش قرار می‌گیرد.

مجلس‌آراء با اشاره به اینکه در سال گذشته کمک‌های یک ساله مردم به کمیته امداد 29 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است، تاکید کرد: امسال نیز این عدد به 38 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته که در مقایسه با سال گذشته 31 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال کمک‌های مردم استان در بخش صدقات 14 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته 18 درصد رشد دارد، ادامه داد: استان اصفهان با جمع‌آوری 7 میلیارد و 700 میلیون تومان در زمینه کمک‌های اکرام و ایتام طی 11 ماهه نخست امسال رتبه نخست را در کشور دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید بر اینکه امسال با رشد 16 درصدی در بخش اکرام و ایتام مواجه بوده‌ایم، گفت: کمیته امداد استان در بحث کمک‌ها و مشارکت‌ها استان اصفهان به عنوان استان دوم در کشور است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه کمک‌های مردمی در آینده به مرز 45 میلیارد تومان می‌رسد، اظهار کرد: استان اصفهان 83 هزار و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد دارد که 69 درصد مدد‌جویان کمیته امداد استان اصفهان از زنان سرپرست خانوار هستند.

* 160 هزار زن زیر پوشش کمیته امداد اصفهان سرپرستی خانوار را بر عهده دارند

مجلس‌آراء با تاکید بر اینکه از این تعداد 160 هزار نفر زن سرپرستی 57 هزار و 753 خانوار را عهده‌دار هستند، اضافه کرد: از این 69 درصد 41 هزار و 431 خانوار معادل 49.5 درصد زنان سرپرست خانواری هستند که با فوت همسر سرپرست شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار و 485 زن سرپرست خانوار که 12.5 درصد می‌شوند از زنان مطلقه‌ هستند، تصریح کرد: دو هزار و 511 خانوار معادل سه درصد از زنان سرپرست خانوار از افرادی هستند که همسرانشان در زندان به سر می‌برند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه 2 هزار و 908 خانوار معادل سه درصد از این افراد  از زنان سرپرست خانواری که همسرانشان بیمار و از کار‌افتاده هستند، ادامه داد: 418 خانوار نیز معادل نیم درصد از این افراد از زنانی هستند که همسرانشان آنها را متارکه کرده‌اند.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول