اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین خرازی:

صاحب عروه آغازگر تحول و نظام‌مندی حوزه‌ها بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم صاحب عروه نقشی اساسی در تحول حوزه‌های علمیه شیعی داشت و می‌توان ایشان را آغازگر تحول نظم آفرینی و نظام‌مندی تفکر حوزوی دانست.

صاحب عروه آغازگر تحول و نظام‌مندی حوزه‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری کنگره بین‌المللی صاحب عروه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر خرازی در جمع دست‌اندرکاران برگزاری همایش صاحب عروه اظهار کرد: مرحوم صاحب عروه نقشی اساسی در تحول حوزه‌های علمیه شیعی داشت و می‌توان ایشان را سرفصل تحول نظم آفرینی و نظام‌مندی تفکر حوزوی دانست.

وی افزود: کتاب گران‌سنگ عروةالوثقی مرحوم آیت‌الله سید محمد کاظم طباطبایی مبنای آثار فقهی بسیاری از علمای پس از وی قرار گرفته و این امر موجب سامان‌دهی و نظم‌بخشی به حوزه‌ها شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مخالفت مرحوم سید یزدی با مشروطه غیر مشروع در ایران گفت: این مرجع تقلید مبدع مکتب سیاسی خاصی بود و همواره به روحانیون هشدار می‌داد در دام نیرنگ‌های سیاست‌بازان گرفتار نشوند.

وی مرحوم آیت‌الله سید محمد کاظم طباطبایی را یکی از قله‌ها و نقاط عطف حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: او توانست علاوه بر سامان‌دهی نظام حوزه‌ها، مکتبی سیاسی مختص به خود را بنیان نهد.

خرازی با تاکید بر برگزاری سلسله نشست‌های علمی و تخصصی به منظور بررسی ابعاد مختلف زندگی مرحوم صاحب عروه بیان داشت: به این ترتیب می‌توان یک مکتب و نظام فکری برای بررسی جامع و همه‌جانبه افکار و اندیشه‌های این عالم بزرگ شیعی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره صاحب عروه نباید منحصر در یک همایش باشد بلکه می‌توان با جمع‌آوری آثار و رساله‌های او یک سری همایش‌های مرتبط با هم را ساماندهی کرد.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: حوزه‌های علمیه مدیون نظام فکری هستند که مرحوم صاحب عروه بنیان نهاده و امروز هم بر سفره‌ای نشسته‌اند که ایشان و سایر مراجع بزرگ شیعه آن را تدارک دیده‌اند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول