اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش گلستان خبر داد

راه‎اندازی 248 مدرسه قرآنی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تعداد 248 مدرسه قرآنی توسط آموزش و پرورش راه‎اندازی شده است.

راه‎اندازی 248 مدرسه قرآنی در گلستان

منصور عتیقی با گرامیداشت هفته امور تربیتی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سال گذشته 117 هزار نفر برای حفظ قرآن در سطح استان ثبت‎نام داشتند که از این تعداد نزدیک به 48 هزار نفر موفق به حفظ قرآن از نیم جز تا حفظ کامل شدند.

وی خاطرنشان کرد: گلستان در زمینه ثبت‎نام برای حفظ قرآن حائز رتبه سوم کشوری و در خصوص حفاظ نیز نائل به رتبه اول کشوری شد.

31 هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند/ سهم آموزش و پرورش به تنهایی 18 هزار نفر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اعزام دانش‎آموزان به راهیان نور بیان داشت: سال گذشته آمار اعزام راهیان نور توسط آموزش و پرورش، نسبت به سایر دستگاه‎ها و مردم عادی بیشتر بوده است.

عتیقی با بیان اینکه سال گذشته 31 هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند اضافه کرد: از کل استان به جز آموزش و پرورش تعداد 13 هزار نفر به راهیان نور اعزام شدند اما آموزش و پرورش به تنهایی 18 هزار نفر به راهیان نور اعزام کرد.

وی شدت بخشی به کارهای فرهنگی و تربیتی را از اولویت‎های آموزش و پرورش برشمرد و ابراز داشت: به دلیل اینکه فضاهای موجود جوابگوی فراگیران نبوده برای نخستین بار در گلستان در اقدامی خلاقانه مبادرت به راه‎اندازی اوقات فراغت در منزل کردیم.

25 هزار دانش‎آموز گلستانی کارهای اوقات فراغت در منزل انجام دادند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان اذعان کرد: در سال گذشته هشت فعالیت نظیر وبلاگ نویسی، مشاوره‎های مجازی، طرح کتاب من و اتمام داستان‎های نیمه‎تمام و ... پیش‎بینی شد که چیزی حدود 25 هزار دانش‎آموز گلستانی کارهای اوقات فراغت را در منزل انجام دادند.

عتیقی در خصوص برنامه آموزش و پرورش برای جذب جوانان به مسجد بیان داشت: هر ساله چیزی حدود 600 الی 700 نفر از دانش‎آموزانی که در مسابقات فرهنگی و قرآنی برگزیده شدند از برگزاری برنامه متمرکز پرهیز کردیم و هدایا را به شهرستان‎ها ارسال تا در مساجد این مهم صورت پذیرد.

به گفته وی؛ افزایش برنامه‎های فرهنگی و غنی‎سازی اوقات فراغت دانش‎آموزان یکی از دغدغه‎های جدی است که از سوی آموزش و پرورش پیگیری می‎شود.

انتهای پیام/83001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول