اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس منابع طبیعی مازندران:

مراتع مازندران ظرفیت یک میلیون واحد دامی را دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری گفت: مراتع مازندران ظرفیت یک میلیون واحد دامی را دارد.

مراتع مازندران ظرفیت یک میلیون واحد دامی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدناصر والدین‌عمادی شامگاه جمعه در اردوی یک روزه به مناطق جنگلی فریم و سنگده که به مناسبت هفته منابع طبیعی انجام شد، سطح عرصه منابع طبیعی مازندران را یک میلیون و 700 هزار هکتار دانست و اظهار داشت: 500 هزار هکتار در اختیار اداره کل منابع طبیعی نوشهر و بقیه در ساری است.

وی ادامه داد: سطح عرصه جنگلی در شهرستان ساری 800 هزار هکتار است.

این کارشناس منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه با دو ابزار نرم افزاری و سخت افزاری می‌توان از جنگل‌ها صیانت کرد، بیان داشت: 9 پروژه صیانت از جنگل و منابع طبیعی در مازندران در حال اجرا است.

عمادی راه‌اندازی یگان حفاظت عرصه منابع طبیعی در کشور را از سال 84 عنوان کرد و گفت: 36 واحد منابع طبیعی در مازندران با دو پاسگاه ایست و بازرسی در ورسک و لاریجان از مناطق جنگلی مازندران صیانت می‌کند.

مشاور مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری به وجود 80 گونه درختی کشور اشاره کرد و افزود: 50 گونه درختچه‌ای نادر در جنگل‌های مازندران وجود دارد که شامل درخت انجیلی، ممرز، زبان گنجشک و آزاد است.

وی با بیان اینکه مراتع مازندران ظرفیت یک میلیون واحد دامی را در خود دارند، تصریح کرد: 50 درصد واحد دامی که در جنگل‌های مازندران منطقه ساری وجود دارد، مازاد است و مرتع‌نشینان باید در ساماندهی دام‌ها تلاش کنند.

عمادی درباره بهره‌برداری از جنگل گفت: برخی افراد فقط به دلیل بهره‌برداری از جنگل به منابع طبیعی آسیب می‌رسانند مانند دستگاه‌های اجرایی که برای ایجاد زیر ساخت وارد جنگل می‌شوند.

این کارشناس منابع طبیعی با اشاره به اینکه اگر روی معیشت مردم کار شود، کسی به درخت آسیب نمی‌رساند و از این راه امرار معاش نمی‌کند، اذعان داشت: بهترین هنر حفظ منابع طبیعی است.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول