اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد:

تشکیل نخستین صندوق پژوهش غرب کشور در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه تشکیل نخستین صندوق پژوهش و فناوری غرب کشور در کرمانشاه به‌عنوان یک ساختار حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان را به فن‌آوران استان نوید داد.

تشکیل نخستین صندوق پژوهش غرب کشور در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، همایش نقش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور در توسعه استان (ویژه شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین) ظهر امروز در شهرستان کنگاور برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در این همایش با اشاره به اینکه ثروت‌های نامحسوس، کشورهای غنی را در این جایگاه قرار داده است، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد 10 کشور نخست غنی دنیا، هفتاد درصد ثروت‌هایشان، غیرمحسوس است، در حالی‌که این نسبت در کشورهای فقیر 30 درصد است.

بهروز بادکو ادامه داد: وظیفه اصلی پارک‌ها و مراکز رشد، شناسایی مبتکران خلاق و کمک به آن‌ها برای تبدیل علم و ایده به محصولات و خدمات دانش‌بنیان قابل فروش است.

وی تصریح کرد: رساندن این محصولات و خدمات به تولید انبوه، در واقع کمک به افزایش ثروت‌های غیرمحسوس جامعه است.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر اینکه توسعه فناوری از مراکز رشد آغاز می‌شود، تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور از پنج سال پیش در استان کرمانشاه آغاز شد و در حال حاضر هفت مرکز رشد در استان فعال است.

بادکو با بیان اینکه هر چه مراکز رشد کوچک‌تر باشند، بهره‌وری بیشتری دارند و دسترسی مخترعان و صاحبان ایده به آن‌ها ساده‌تر خواهد بود، تاکید کرد: به‌همین منظور و با رعایت پراکندگی جغرافیایی، 2 مرکز در کرمانشاه و پنج مرکز در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آباد غرب، سنقر، روانسر و سرپل‌ذهاب مشغول فعالیتند.

وی تشکیل نخستین صندوق پژوهش و فناوری غرب کشور در کرمانشاه به‌عنوان یک ساختار حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان را به فن‌آوران استان نوید داد و افزود: برای حمایت از ایده مبتکران و مخترعان، با کمک استانداری مجوز صندوق پژوهش و فناوری اخذ شده و مراحل ثبت صندوق در حال انجام است.

فرماندار کنگاور هم در این همایش با تاکید بر اینکه راه تحول از حوزه علم و صنعت می‌گذرد، بیان داشت: انسان‌های خلاق که محور توسعه هستند، انسانهایی جسور، صاحب ایده و ریسک‌پذیرند که دنبال تغییرند.

حشمت‌الله عزیزی گفت: پارک‌های علم و فناوری با تربیت این نیروها و راهنمایی آن‌ها به سوی تولید محصول، می‌توانند پرچم‌دار توسعه کشور باشند.

وی با اشاره به نبوغ و خلاقیت جوانان ایرانی، ادامه داد: ظرف یک‌ سال که از گشایش مرکز رشد در کنگاور گذشته است، شصت و یک طرح به این مرکز ارائه و سیزده طرح در زمینه‌های کشاورزی و صنایع مرتبط، شیمی، ICT، پزشکی و خدمات و علوم انسانی پذیرش شده است.

فرماندار کنگاور دریافت 9 گواهی ثبت اختراع توسط صاحبان طرح‌های مزبور را نشانه عملکرد مثبت مراکز رشد در شهرستان‌ها دانست و اظهار داشت: مرکز رشد در شهرستان کنگاور در حال حاضر از ساختمان مستقل برخوردار نیست و برای حمایت از فعالیت این مرکز زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان، از طرف مدیریت شهرستان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول