اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

یک روز بعد از پایان نشست آلماتی گزارش شد

دیدار مذاکره کننده ارشد تیم آمریکا در 1+5 با شیمون پرز در اسرائیل

خبرگزاری فارس: مذاکره کننده ارشد هئیت آمریکایی در نشست اخیر 1+5 با ایران در آلماتی قزاقستان، یک روز بعد از پایان این مذاکرات با هدف به روز رسانی اطلاعات متحد واشنگتن یعنی تل آویو، عازم اسرائیل شد.

دیدار مذاکره کننده ارشد تیم آمریکا در 1+5 با شیمون پرز در اسرائیل

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد ای هسته ای آمریکا در گروه 1+5 با ایران روز گذشته (پنج شنبه) و یک روز بعد از پایان دور جدید مذاکرات هسته ای کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان با ایران در کشور قزاقستان، با «شیمون پرز» رئیس صهیونیستی در بیت المقدس دیدار کرد.

پرز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت پست جدید «چاک هیگل» سناتور جمهوریخواه سابق ایالت «نبراسکا» به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا، مدعی شد که متقاعد شده که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای مصمم است.

شرمن سرپرستی هئیت آمریکایی در مذاکرات هفته اخیر در «آلماتی» قزاقستان به ایران را بر عهده داشت و بعد از پایان این مذاکرات راهی اسرائیل شد.

مذاکره کننده ارشد واشنگتن با ایران و پرز در نشست روز گذشته خود درباره گفت‌وگوهای صورت گرفته در آلماتی و دور بعدی مذاکرات با ایران بحث کردند.

 

پرز بعد از دیدار با شرمن اینطور ادعا کرد که بعد از شنیدن جزئیات به روز شده از سوی شرمن متقاعد شده است که اوباما در جلوگیری از ایران در مسیر تولید سلاح هسته ای مصمم است و اینکه رئیس جمهوری آمریکا و دولت واشنگتن تا زمان تحقق یک راه حل در قبال ایران، تلاش های پر اهمیت خود را متوقف نمی کنند.

بر اساس این خبر، شرمن نیز با اشاره به رژیم صهیونیستی به پرز گفته است که: آمریکا هیچ دوست صمیمی غیر از شما ندارد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین گفته است که اوباما و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا چشم انتظار سفرهای آتی خود به اسرائیل و منطقه و فراهم کردن فرصت برای گفت‌و‌گو درباره موضوعات متنوعی هستند.

پرز با اشاره به اینکه مخالف شک و تردید های طرح شده درباره مواضع هیگل وزیر دفاع جدید آمریکا در قبال تل آویو است، اینطور مدعی شد که: من تردیدی درباره تعهد عمیق او (هیگل) به امنیت اسرائیل ندارم و انتصاب او را تبریک می گویم و اطمینان دارم که ما به همکاری با یکدیگر برای حفظ امنیت و صلح در خاورمیانه ادامه خواهیم داد.

خبر سفر روز گذشته شرمن به اسرائیل در حالی گزارش می شود که این دیپلمات ارشد آمریکایی ماه مه سال گذشته نیز یک روز بعد از پایان نشست هسته ای با ایران در بغداد به اسرائیل رفت و وزارت خارجه آمریکا در آن زمان اعلام کرد که علت این سفر شرمن، تاکید مجدد بر تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا در قبال امنیت اسرائیل از طریق رایزنی میان واشنگتن و تل آویو در رابطه با موضوعات منطقه ای است.

بر اساس این خبر، مذاکرات گروه 1+5 با ایران روز چهارشنبه هفته گذشته در قزاقستان در حالی به پایان رسید که قدرت های جهانی شرکت کننده در تیم مذاکره کننده با ایران پیشنهاد امتیازات گسترده ای را در مقایسه با گذشته به ایران دادند تا بر اساس ادعای خود، در مسیر حفظ کانال های دیپلماتیک گام برداشته باشند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول