اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله نوری همدانی:

اهتمام جدی نسبت به تقویت فرهنگ جهاد و شهادت/ هجمه گسترده نسبت به مقدسات تشیع

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز نظام اسلامی ایران در اوج قدرت و شهامت قرار دارد و باید هر روز در مسیر تقویت فرهنگ جهاد و شهادت طلبی گام برداریم.

اهتمام جدی نسبت به تقویت فرهنگ جهاد و شهادت/ هجمه گسترده نسبت به مقدسات تشیع

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مسئولان شورای سیاست‌گذاری راهیان نور گفت: اگر بخواهیم دعوت انبیا، اسلام و منطق ائمه را خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین هدف ایشان خوب زندگی کردن و خوب مردن است.

وی با بیان اینکه پیامبر انسان‌ها را به حیات و زندگی که مورد توجه اسلام و قرآن است دعوت کرد، گفت: زندگی انسان دارای بعدهای متعددی است و باید فرد مسلمان از نظر عقلی، ایمانی، علمی و عبادی در سطح بسیار بالایی باشد.

آیت الله نوری همدانی تاکید رهبر انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید نسبت به تقویت بعد اقتصادی در جامعه اسلامی اهتمام داشته باشیم و باید از نظر اقتصاد به قدری قوی باشیم که تمام احتیاجات خود را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش سلطه گران برای اعمال تحریم علیه ایران با هدف ضربه زدن به قدرت اقتصادی کشور است ادامه داد: ما باید به قدری از لحاظ اقتصاد قوی باشیم که تحریم‌ها در زندگی ما اثری نگذارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام به همه ابعاد زندگی بشر توجه دارد ادامه داد: اسلام می‌خواهد مسلمانان در همه ابعاد زندگی برومند و کامل باشند و اگر چنین شد حیات و زندگی مد نظر خداوند متعال و پیامبر محقق شده است.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کرد، افزود: پیام نخست دین آموزش زندگی صحیح در همه ابعاد است.

آیت الله نوری همدانی مرگ سعادتمند را شهادت دانست و گفت: امیرالمومنین به مالک اشتر می‌فرمایند «گرامی‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خدا است»، شهادت انقدر با ارزش است که نهایت آرزوی انسان‌های کامل شهادت در راه خداست و باید این فرهنگ همیشه در بین مردم زنده نگاه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مسئولان راهیان نور زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت است، بیان کرد: سفر به سرزمین‌های نور بسیار مبارک، مقدس و آموزنده است و باید شرایطی فراهم شود که عزیمت به سرزمین‌های نور با سهولت انجام شده و احتیاجات مردم در این مناطق به خوبی پاسخ داده شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه حضور در مناطق عملیاتی آثار فرهنگی بسیار قابل توجهی به دنبال دارد گفت: هرچه حضور در این مناطق افزایش یابد مردم با فرهنگ جهاد و شهادت بیشتر آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس از افتخارات نظام اسلامی است گفت: در شب‌های حمله همه رزمندگان مشغول عبادت و راز و نیاز بودند و در راه عشق به خداوند مشتاقانه انتظار می‌کشیدند که فرمان خط شکنی صادر شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در مناطق جنگی خون رزمندگان اسلام به زمین ریخته شده و بنابر این از قداست ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: احیای فرهنگ جهاد و شهادت در برابر هجمه گسترده دشمنان بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی ایران در اوج قدرت و شهامت قرار دارد و باید هر روز در مسیر تقویت فرهنگ جهاد و شهادت طلبی گام برداریم.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز فاجعه بسیار بزرگی برای اسلام و انقلاب رخ داده است یادآور شد: صهیونیست‌ها، غربی‌ها، سعودی‌ها، قطر و... مشغول تبلیغ علیه اسلام و تشیع هستند و همه مفاخر و مقدسات ما را زیر سئوال برده‌اند.

وی با اشاره به هجمه گسترده نسبت به تشیع، اسلام و انقلاب بیان کرد: باید به این شبهات پاسخ لازم را ارائه دهیم و در برابر چنین جریانی نباید ساکت باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: خدمات شهدا نباید فراموش شود، شهدا کار خود را انجام دادند و امروز وظیفه داریم که این فرهنگ را زنده و پاینده نگاه داریم.

انتهای پیام/2258/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول