اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

درس‌هایی از مکتب اسلام زبان گویای حوزه بود / نباید به افتخارات گذشته اکتفا کرد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: مجله درس‌هایی از مکتب اسلام زبان گویای حوزه بود که به خوبی در داخل و خارج حوزه درخشید.

درس‌هایی از مکتب اسلام زبان گویای حوزه بود / نباید به افتخارات گذشته اکتفا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش سالگرد تاسیس درس‌هایی از مکتب اسلام در تالار اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: فلسفه وجودی این جلسه پاسداشت 54 سال تلاش خستگی ناپذیر بنیانگذاران مجله درس‌هایی از مکتب اسلام  و به ویژه تجلیل از دو شخصیت علمی و مرجعیت شیعه است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: به ما آموخته‌اند که جهاد گاهی با نفس است گاهی با دشمن بیرونی و گاهی در عرصه فکر و قلم و فرهنگ است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مورد فکر انتشار چنین مجله‌ای در فضای آن زمان گفت: آن روز این بزرگواران فضلای جوان حوزه بودند و امروز بر کرسی مرجعیت تکیه زدند که با آگاهی از رسالت علمای دین به دنبال خارج کردن مردم از باتلاق تاریکی و رهنمون کردن آنها به سوی نور بودند.

وی ادامه داد: این فضلای جوان دیروز به گونه‌ای این نشریه را منتشر ساختند که هم آیت‌الله بروجردی به عنوان مدیر حوزه علمیه بر آنها خرده نگیرد و هم حرمت مرجعیت را نگاه دارند تا در غوغای حمله دشمنان به دامان مرجعیت پناه ببرند و اینگونه بود که پس از شش ماه آیت‌الله العظمی بروجردی اعضای این نشریه را خواست و در همان جا با اشاره به مکاتباتی که به منظور محو این نشریه با ایشان صورت گرفته بود، این اقدام فضلای آن روز حوزه را تحسین کرد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: این نشریه ابتدا بدون مجوز آغاز به کار کرد اما بنا شد آیت‌الله مکارم شیرازی که در سن 24 سالگی از کاشف‌الغطاء اجازه اجتهاد گرفته بود امتیاز این مجله را بگیرد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که همه مراجع بزرگ، طلاب و فضلا، شرایط زمان را به خوبی درک کرده و تمام نقشه‌های دشمنان را می‌شناسند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور یادآور شد: روزنامه نویسی در فضای حوزه آن زمان جرم بزرگی بود اما امروز فضا و شرایط، فضای دیگری است و باید عالمانه نوشت و نقد کرد.

وی مقالات شهید مطهری در مقابله با مطالب مجله زن روز در دوران ستمشاهی را یادآور شد و بیان داشت: تیراژ 120 هزار نسخه، یک رکوردشکنی و کار بزرگی بود که انجام گرفت و اعضای هیئت تحریریه مکتب اسلام، اسلام شناسان شایسته در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف بودند.

حسینی بوشهری بیان کرد: درس‌هایی در مکتب اسلام روزنه‌ای در دل مسلمانان و مومنین ایجاد کرد و امروز این مجله که به دست بزرگانی چون آیت‌الله مکارم شیرازی و سبحانی به درخت تناوری تبدیل شده بود، باید مجددا احیا شود.

وی با ذکر این مطلب که به افتخارات گذشته نباید اکتفا کرد، ابراز داشت: از این به بعد دست اندرکاران مجله باید با مدیریت و تدبیر نویسندگان و هیئت تحریریه حول این شمع، جمع شوند و حرکتی نوین را آغاز کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همراهی روش و دانش، زمان شناسی، حرکت در مسیر اعتدال، تواضع علمی، مخاطب شناسی، بهره‌گیری از زبان ساده و قابل فهم در عرضه دین و پاسخگویی به نیاز نسل جوان را از ویژگی‌های این نشریه برشمرد و خاطرنشان کرد: نشریه مکتب اسلام زبان گویای حوزه علمیه بود که به خوبی در داخل و خارج درخشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری استقامت و اخلاص نویسندگان ، اعتدال و مبارزه با شبهات و القائات را رمز ماندگاری این مجله برشمرد و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مسئولین به صورت غیر مستقیم دست پرورده مجله مکتب اسلام هستند. 

وی تاکید کرد: مقابله با نظام ستمشاهی ویژگی دیگر این نشریه بود و عده‌ای احساس کردند که باید در کنار عزیزان مبارز، کادرسازی کرد.

انتهای پیام/78001/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول