اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بزرگداشت مجله درس‌هایی از مکتب اسلام

آیت‌الله مکارم‌شیرازی و آیت‌الله سبحانی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در همایش بزرگداشت مجله درس‌هایی از مکتب اسلام از آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی و آیت‌الله سبحانی دو مرجع بزرگ تقلید شیعه تقدیر شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی و آیت‌الله سبحانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در مراسم گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام که با حضور مسئولان استانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی در تالار اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، از خدمات علمی آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی به پاس پایه‌گذاری مجله مکتب اسلام تقدیر شد.

در این مراسم که استاندار قم، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و نیز نویسندگان گذشته و حال این نشریه حضور داشتند با اهدای لوحی از خدمات ارزنده این دو مرجع تقلید در انتشار این نشریه تقدیر شد.

آیت‌الله جعفر سبحانی اخلاص پایه‌گذاران این نشریه را سبب ماندگاری آن دانست و بیان کرد: این نشریه ابتدا بدون اخذ مجوز قانونی شروع به کار کرد و به این دلیل عنوان درس‌هایی از مکتب اسلام برای آن برگزیده شد تا رژیم طاغوت از انتشار آن جلوگیری نکند.

وی با بیان اینکه این نشریه لغزش‌های کمی داشته است، بیان کرد: اگر هم لغزشی داشته از روی نا آگاهی بوده است و امید است همواره در خط اسلام و تشیع حرکت کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به دلیل کسالت در این همایش حضور نیافته بود و لوح تقدیر ایشان به فرزندش اعطا شد. این مرجع تقلید در دیدار دست اندرکاران برپایی این همایش گفته بود: مکتب اسلام تنها چراغی بود که در زمان تاریک طاغوت روشن شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اعضای این نشریه با ساواک بیان کرد: اگر همراهی و حمایت آیت‌الله العظمی بروجردی نبود این نشریه در همان ابتدا محو شده بود هرچند نباید از مساعدت و کمک خیرین و بازاریان تهران به این نشریه در ابتدای کار که درآمدی نداشت به آسانی گذشت.

انتهای پیام/78001/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول