اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

جشن ملی پاکسازی بقایای جنگی در ایلام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: با کمک دولت تمام خاک این استان از مواد منفجره و بقایای جنگ زودتر از موعد مقرر پاکسازی شد و به زودی در این استان جشن ملی پاکسازی برپا می‌شود.

جشن ملی پاکسازی بقایای جنگی در ایلام برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اظهار داشت: از طرف خودم از همه مدیران و دوستانی که در سازمان میراث فرهنگی استان ایلام زحمت کشیدند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: اما از طرف مردم به اندازه کار خالصانه، کار مدبرانه، کار عدالت‌محورانه، کار توام با عقلانیت به اندازه ضریب منطبق با منافع مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

این مسئول اضافه کرد: ملت ما باید از رفاهی درخورشان بهره‌مند باشند، کسی که در این موضوع شکی نداشته و موضوعی بدیهی است، باید از فضیلت‌های سیاسی نیز بهره‌مند باشیم.

* آزادی، استقلال، اعتقاد، جمهوریت، اسلامیت و ... از فضیلت‌های سیاسی کشورمان است

عباس‌زاده تصریح کرد: آزادی، استقلال، اعتقاد، جمهوریت، اسلامیت و ... از فضیلت‌های سیاسی کشورمان است و کسی در این موضوع شکی ندارد.

استاندار ایلام گفت: همه دنبال حسنه دنیا و حسنه آخرت هستند، عافیت دنیا و عافیت آخرت آرزوی همه ماست.

استاندار ایلام گفت: برای رسیدن به این موضوعات به چه ابزارهایی نیاز داریم، قدرت مهم‌ترین ابزار رسیدن به این مهم است.

وی ادامه داد: اگر بخواهید عدالت را پیاده کنید باید قدرت داشته باشید، استقلال، آزادی، حراست از آزادی، حراست از حقوق ملت و ملت‌های آزادیخواه نیازمند قدرت است.

این مسئول اضافه کرد: نشاندن پرچم عدالت، پرچم اسلام و ... نیازمند قدرت است، همه این موارد قدرت می‌خواهد.

عباس‌زاده تصریح کرد: پس باید به دنبال مولفه‌های قدرت گشت، اگر مولفه قدرت اقتصاد است، ما اقتصاد  هفدهم جهان را داریم و اکنون هم با اقتصاد اول دنیا درگیر هستیم.

استاندار ایلام گفت: اگر وسعت مولفه، کسب قدرت است که ما این وسعت را در مقابل کشورهای وسیع نداریم و خیلی از کشورها وسعتشان از ما بیشتر است.

* مولفه اصلی قدرت ما قدرت‌ درون‌زایی ماست

وی ادامه داد: اگر مولفه قدرت، قدرت نظامی است، ما اول نیستیم، مولفه اصلی قدرت ما قدرت درون‌زایی است.

این مسئول اضافه کرد: ریشه و منشا‌ء قدرت درون‌زا و برون‌زاست، آن کسی که منشا‌ء قدرتش برون‌زاست این قدرت متعلق به او نیست.

عباس‌زاده تصریح کرد: منشاء قدرت در عرصه سیاست یک هویت جمعی است، یک هویت تاریخی، فرهنگی، اعتقادی و روح جمعی است.   

استاندار ایلام گفت: قدرت سیاسی که متصل به منشا‌ء اصلی قدرت شود باید از آن قدرت ترسید.

* مهم‌ترین مولفه قدرت هویت فرهنگی یک ملت است

وی ادامه داد: مهم‌ترین مولفه قدرت هویت فرهنگی یک ملت است، فرهنگ یک جریان مستمری است که ریشه در تاریخ دارد.

این مسئول اضافه کرد: چرا در این دولت سازمان میراث فرهنگی دیده شد، شاید اگر 9 سال پیش از شما می‌پرسیدند که چهار سازمان مهم دولتی را نام ببرید شاید به میراث فرهنگی توجه نمی‌کردید اما اکنون اینطور نیست.

* سازمان میراث فرهنگی نهادی راهبردی است

عباس‌زاده تصریح کرد: از دیدگاه من سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک نهاد راهبردی است و تنها یک نهاد در کنار نهادهای دیگر نیست. 

استاندار ایلام گفت: این نهاد می‌تواند سایر نهادها را کارآمد کند، سازمان میراث فرهنگی یک نهاد تزئینی نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه نگاه استراتژیک به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور ما در حال جا افتادن است.

این مسئول اضافه کرد: منشا‌ء قدرت و اقتدار یک ملت، استمرار یک ملت به هویت فرهنگی و هویت جمعی است که شکل گرفته است.

عباس‌زاده تصریح کرد: شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، حمله فرهنگی، ماهواره‌ها، کار‌های ضد فرهنگی و ... که در اطراف کشور ما و در اتمسفر دنیا بر علیه ما انجام می‌شود برای قطع فرهنگ و هویت ماست.   

استاندار ایلام گفت: دشمن می‌خواهد هویت و فرهنگ و ریشه کشور را قطع کند، میراث فرهنگی دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد، یکی از آفت‌ها و آسیب‌های ما این است که تمرکز ما بیشتر روی میراث سخت‌افزاری فرهنگی است.

این مسئول اضافه کرد: بناهای مذهبی ما در کشور بیانگر این است که ملت ما در طول تاریخ موحد و اهل عبادت بوده‌اند، اهل فرهنگ بوده‌اند.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر امروز ما یک قلعه داریم و به میراث فرهنگی می‌گوییم که آن را حفاظت کن و در این راه هم هزینه می‌کنیم به این خاطر است که می‌خواهیم سابقه یک ملت را در معماری به نمایش بگذاریم و این حرکتی سخت‌افزاری است، این حرکت راهنماست، این دارای اصالت است.

استاندار ایلام گفت: این نماد، یک قالب است محتوی آن سرمایه نرم‌افزاری ماست، مسجد را حفظ می‌کنیم یعنی در طول تاریخ موحد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برای شهدای یک عملیات یادمان می‌سازیم، یعنی فرهنگ ما فرهنگ شهادت است، این یادمان یک قالب مقدس است چون قالبی برای حفاظت عنصر نرم‌افزار شهادت است.

این مسئول اضافه کرد: این یادمان نبوده که کشور ما را نجات داده بلکه روح حاکم بر آن یادمان مهم و موثر است.

عباس‌زاده تصریح کرد: ملتی که در گذشته دارای این چنین معماری بوده نباید قواره شهر امروزی آن بی در و پیکر باشد، نباید این چنین ملتی دارای شهری نافرم  باشد. 

استاندار ایلام گفت: بخشی از وظیفه میراث فرهنگی این است سخت‌افزار کار را حفظ کند تا آن نرم‌افزار اصلی را حفظ کرده باشیم.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی مهم‌ترین مولفه قدرت درون‌زاست، ما این گونه قدرتی را به شدت نیاز داریم و اگر دشمن از ما می‌ترسد به خاطر اصالت فرهنگی، اعتقادی، دینی، معرفتی، شهادت‌طلبی، اقتدار، استقلال‌خواهی و ... ماست.

این مسئول اضافه کرد: دشمن از ریشه ما ترس دارد و می‌داند این کشور هرچه داشته باشد برای اجرای عدالت هزینه می‌کند.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر کشور به علمی دستیابی کند تنها برای اجرای عدالت از آن استفاده می‌کند، انرژی صلح‌آمیز این کشور برای اجرای عدالت است و دشمن هم به خوبی این موارد را می‌داند.

استاندار ایلام گفت: ایلام نیز مرکز تمدن بین‌النهرین است، در صدر اسلام وقتی پیام وحی به کشور آمد، ملت با آغوش باز پیام را پذیرفت چون ریشه فرهنگی داشت، آن را پذیرفت.

وی ادامه داد: بوته پیام وقتی در کشور رشد کرد به ثمر نشست و بهتر از منشاء اصلیش گل کرد چون سرمایه معرفت بود که در استان ایلام و این مردم خود را نشان داد. 

این مسئول اضافه کرد: پس از هزار و 400 سال باز از همان طرف بعثی‌ها ماموران آموزش‌دیده فرهنگ غرب کسانی که ملت برادر و فرهنگی عراق در دست آنان اسیر بود، به کشور حمله کردند، ملت ایران و مردم ایلام در برابر آنان ایستادند.

عباس‌زاده تصریح کرد: جنگ در استان ایلام دو ماه زودتر از دیگر نقاط کشور شروع شد و مردم با استفاده از اسلحه برنو، چوب و چماق از خاک ایران اسلامی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح دفاع کردند.

* خاک استان ایلام هم ایثارگر است

استاندار ایلام گفت: دو سوم خاک استان ایلام آلوده به مین بود، اگر استان‌های دیگر ایثارگر و غیر ایثارگر دارند اما خاک استان ایلام همه‌اش ایثارگر است.

وی ادامه داد: اگر در دیگر استان‌ها جانباز وجود دارد و گاهی ایثارگران به شوخی می‌گویند که تن ما پر از آهن است، تن و خاک این استان پر از آهن بود، خاک، کوه‌ها و دشت این استان جانباز است.

این مسئول اضافه کرد: اما با کمک دولت تمام خاک این استان از مواد منفجره و بقایای جنگ زودتر از موعد مقرر پاکسازی شد و به زودی در این استان جشن ملی پاکسازی برپا می‌شود.

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول