اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله نوری همدانی:

انقلاب، اسلام را به متن زندگی مردم‌ آورد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب فرهنگ و اقتصاد جامعه ما متکی به اروپا و آمریکا بود گفت: با پیروزی انقلاب توانستیم فرهنگ جامعه را خودمان بسازیم و اسلام را به متن زندگی مردم بیاوریم.

انقلاب، اسلام را به متن زندگی مردم‌ آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس و معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان در زندگی خود دارای وظایف فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: هر فردی علاوه بر اینکه باید نسبت به مسئله خودسازی اهتمام داشته باشد، باید به وظایفی که در برابر دیگر افراد و جامعه بر عهده دارد جامه عمل بپوشاند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید همه در راستای ساختن جامعه اسلامی با یکدیگر همکاری داشته باشند تصریح کرد: باید جامعه اسلامی با تکیه بر کارهای نیک و پرهیز از منکرات ساخته شده و شکل بگیرد.

این مرجع تقلید نقش مردم در پیشرفت کشور و افزایش اقتدار و عزت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مردم ایران اسلامی با رهبری امام خمینی توانستند ایفای نقش کرده و به قرن‌های سیطره استبداد و استعمار پایان دهند.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ و اقتصاد جامعه ما متکی به اروپا و آمریکا بود یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی توانستنیم فرهنگ جامعه را خودمان بسازیم.

آیت‌الله نوری همدانی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اسلامی‌سازی علوم انسانی با بهره‌گیری از معارف قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب، اسلام به متن زندگی مردم آورده شد و به جرات می‌توان رکن نخست انقلاب را اسلام دانست.

وی رهبری نظام را یکی از ارکان اصلی انقلاب دانست و ادامه داد: یکی از ارکان اصلی انقلاب ولایت فقیه است و در زمان غیبت امام معصوم (ع)، باید یک فرد اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و شجاع اداره و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد و امروز نیز آیت‌الله خامنه‌ای با شایستگی تمام این مسئولیت را عهده‌دار هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش دشمن برای منزوی کردن اسلام و انقلاب یادآور شد: باید انقلاب اسلامی ایران به حدی از قدرت برسد که استکبار جهانی جرات نکند که بتواند سلطه گری کند.

 

 

وی در خاتمه خطاب به حاضران گفت: امیدوارم با انجام فعالیت‌های خود بتوانید با از بین بردن گرانی‌ها، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری مشکلات مردم را برطرف کنید.

انتهای پیام/2258/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول