اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

کاهش پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز / فرودگاه تبریز زیان‌ده نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: طی 11 ماه گذشته 11 درصد در تعداد پروازها، 8.4 درصد در تعداد مسافران و 7.9 درصد در حجم بار فرودگاه بین‌المللی تبریز کاهش اتفاق افتاده است.

کاهش پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز / فرودگاه تبریز زیان‌ده نیست

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: پروازهای داخلی فرودگاه تبریز 10 درصد، در بخش مسافر در مدت یاد شده 5 درصد و در بخش بار 7 درصد کاهش صورت گرفته است.

وی در مورد وضعیت بخش بین‌الملل فرودگاه تبریز نیز گفت: در تعداد پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز 14 درصد، در بخش مسافر 20 درصد و در بخش بار نیز 8.7 درصد کاهش در 11 ماهه امسال در مقایسه با 11 ماهه سال 90 داشتیم.

رستمی در مورد مقایسه این ارقام با بخش کلان کشور نیز گفت: این درصدها به طور میانگین رقمی معادل 20 درصد را نشان می‌دهد.

فرودگاه تبریز ضرر ده نیست

این مقام مسئول در بخش حمل و نقل هوایی استان ضرردهی فرودگاه تبریز با این وضعیت را رد کرد و گفت: در هزینه‌های جاری فرودگاه تبریز نمی‌توان این مجموعه را با عنوان ضرر ده خطاب کرد ولی اگر هزینه‌های عمرانی فرودگاه تبریز و جاری را با هم و سرجمع در نظر بگیریم این عنوان را می‌توان به کار برد.

رستمی با گله از تخصیص اعتبارات عمرانی به خصوص در بخش استانی گفت: با توجه به جایگاه فرودگاه بین‌المللی تبریز در تمام مراودات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به نظر می‌رسد توجه ویژه به خصوص در بحث‌های عمرانی را می‌طلبد که با تحقق این امر زمینه بسیاری از تحولات و همچنین درآمدزایی برای خود مجموعه فرودگاه، استان، شمال‌غرب، کشور و حتی منطقه فراهم می‌شود.

به نظر می‌رسد باتوجه به وضع اقتصادی آحاد مردم و افزایش نرخ ارز در همه امور مردم حتی در بخش مسافرت‌های هموطنان تاثیر گذار بوده که باید افزایش قیمت بلیط پروازهای هوایی را نیز به این عوامل اضافه کرد.

انتهای پیام/60002/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول