اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس انجمن عناصر کمیاب در ایران

کنگره سراسری «عناصر کمیاب ایران» در کاشان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: سومین کنگره سراسری«عناصر کمیاب ایران» با حضور رئیس این انجمن و دیگر اساتید و محققان دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی مراسمی به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

کنگره سراسری «عناصر کمیاب ایران» در کاشان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر علمی کنگره سراسری «عناصر کمیاب ایران» در مراسم افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان 200 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که 146 مقاله آن پذیرفته شد.

محمد حسین اعرابی با اشاره به ارائه 25 مقاله به صورت سخنرانی از بین مقالات پذیرفته شده طی مدت دو روز برگزاری کنگره افزود: تعداد 118 پوستر نیز در زمان برگزاری کنگره ارائه می‌شود.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این کنگره ملی به ویژه همکاری انجمن عناصر کمیاب ایران و بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی افزود: مقالات ارسالی به این کنگره دارای سطوح عالی و تنوع و تعدد در موضوعات است.

به گفته وی، کاربردی شدن موضوعات عناصر کمیاب، افزایش سطح کیفی کنگره و کاربردی کردن آن می‌تواند گام مؤثر و مثبتی برای شناسایی جایگاه مطلوب انجمن عناصر کمیاب ایران در مدیریت کشور و حوزه نظام سلامت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان داشت: انجمن عناصر کمیاب ایران با پیدا کردن جایگاه مطلوب خود در سیاست‌گذاری نظام سلامت می‌تواند به عنوان یک مرجعیت و مجموعه علمی قرار بگیرد تا با ارائه مشاوره‌های لازم به مسئولان و سیاست‌گذاران در نظام سلامت کشور تأثیرگذار باشد.

اعرابی افزود: تعاملات مناسب و برقراری ارتباطات لازم انجمن عناصر کمیاب ایران در ابعاد و عرصه‌های مختلف با مسئولان نقش مؤثری در تعریف اولویت‌های پژوهشی و کاربردی کردن این تعاریف و اولویت‌های شناسایی شده برای برنامه‌ریزی مدیران اجرایی کشور دارد.

وی، تنوع و تعدد موضوعات کنگره، حضور افراد مختلف و صاحب‌نظران متعدد در رشته‌های مختلف پزشکی را خاطرنشان کرد و گفت: خروجی این کنگره می‌تواند زمینه حضور آنها در گرایش‌ها و تخصص‌های مختلف با انجمن را بیشتر و با افزایش سطح کیفی، مباحث موضوعی و کاربردی آن را ارتقا بخشد.

به گفته وی، کنگره ملی عناصر کمیاب که برای نخستین بار خارج از تهران در شهرستان کاشان برگزار می‌شود با توجه به امتیاز بازآموزی آن فرصت ویژه‌ای برای ارتقای سطح علمی و عملی اساتید، پزشکان، دانشجویان و کارشناسان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در بخش دریافت جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی، پژوهشی و عملی در حوزه عناصر کمیاب است.

سومین کنگره سراسری«عناصر کمیاب ایران»با حضور رؤسای انجمن‌های علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هدف اساتید، پزشکان متخصص و عمومی، دندان‌پزشکان، گروه بیوشیمی بالینی و تغذیه(دکترا، کارشناسی و کارشناسی ارشد)، دارندگان دکترای نانوتکنولوژی، داروسازان، علوم آزمایشگاهی( کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی)، کارشناسی ارشد سم‌شناسی، پرستاری و مامایی (کارشناسی و کارشناسی ارشد)، دانشجویان و کارشناسان به مدت دو روز طی روزهای نهم و دهم اسفندماه جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

بازدید از آثار تاریخی و مناظر طبیعی شهر کاشان، برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن عناصر کمیاب ایران و بازدید و تفرج در باغ پرندگان شهر قمصر کاشان از جمله برنامه‌های پایانی و جنبی این کنگره است.

انتهای پیام/2406/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول