اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

احتیاط مقامات اسرائیلی در ابراز عقیده درباره مذاکرات آلماتی

خبرگزاری فارس: روزنامه جروزالم‌پست در گزارشی از احتیاط مقامات اسرائیلی در ابراز عقیده نسبت به مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی خبر داد، هر چند به نوشته این روزنامه، آنها آمادگی ایران برای ارائه پیشنهاد به غرب را نقشه می‌دانند.

احتیاط مقامات اسرائیلی در ابراز عقیده درباره مذاکرات آلماتی

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، مقامات اسرائیلی روز سه شنبه مدعی شدند، اعلام آمادگی ایران برای ارائه پیشنهاد به گروه 1+5 در مذاکرات آلماتی «نقشه» است.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی هر چند نسبت به هر گونه پیشرفت این دور از مذاکرات، تردید دارند، اما دقت دارند هیچ سخنی درباره اشتباه یا غیرسازنده بودن این گفت‌وگوها بر زبان نیاوردند.

یک مقام اسرائیلی در این باره مدعی شد: راهبرد ایرانی‌ها واضح است؛ به دیپلماسی روی می‌آورند و به تعامل ادامه می‌دهند اما همزمان به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهند. در واقع، استراتژی آنها طول دادن مذاکرات است. هدف نهایی آنها ادامه مذاکرات است و یک روز جهان را با آزمایش هسته‌ای شگفت‌زده می‌کنند.

وی ادامه داد: ‌آنچه برای اسرائیل حائز اهمیت است ابزار رسیدن به پایان کار نیست بلکه خود پایان و ماحصل کار است. تاکنون دیپلماسی موثر نبوده، تحریم‌ها کارساز نبوده و ایرانی‌ها به رغم فشار دیپلماتیک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این مقام اسرائیلی گفت: تل‌آویو معتقد است فشار بر ایران باید به شدت افزایش یابد و همزمان ایرانی‌ها را متقاعد کنیم احتمال گزینه نظامی وجود دارد.

پیش از این نیز آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق اسرائیل و رییس جدید کمیته دفاعی و امور خارجی کنست برای موفقیت 1+5، در مذاکرات با ایران ابراز امیدواری کرده بود. او سپس از کشورهای 1+5 خواسته بود گام‌های عملی‌تری برای متوقف کردن تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای انجام دهند.

انتهای پیام/ه.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول