اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه شهید باهنر

کنگره ادبیات پایداری در کرمان آغاز شد

خبرگزاری فارس: چهارمین کنگره ادبیات پایداری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شد.

کنگره ادبیات پایداری در کرمان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، چهارمین کنگره ادبیات پایداری با حضور مسئولان کشوری و استانی از صبح امروز در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد.

نصرالله گرامی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در آیین افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: دانشگاه باهنر در سال 51 به همت شادروان علیرضا افضلی‌پور و مرحومه فاخره صبا بنیان گذاشته شده و کار خود را با 90 دانشجو و در پنج رشته آغاز کرد. 

وی بیان داشت: نام شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر این دانشگاه گذاشته شد و در حال حاضر 156 رشته و گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی شامل 58 رشته گرایش در مقطع دکترای تخصصی ارائه می‌دهد.

گرامی افزود: 18 هزار دانشجو از سراسر کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 25 درصد آنها تحصیلات تکمیلی را در مقطع ارشد و دکترا می‌گذرانند.

وی دانشگاه شهید باهنر را به لحاظ ظرفیت‌های علمی و دانشی منحصر به فرد خواند و تصریح کرد: 570 نفر عضو هیئت علمی ثابت دانشگاه هستند که 140 نفر آنها در مرتبه دانشیاری و استاد تمام قرار دارند.

گرامی خاطر نشان کرد: دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر گام نخست را در برپایی کنگره ادبیات پایداری برداشت و طی تعامل خوب با اداره کل حفظ آثار استان کرمان توانست چهار دوره کنگره را برگزار کند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به تدوین مجموعه مقالات کنگره ادبیات پایداری در سه کتاب ابراز داشت: همچنین نشریه ادبیات پایداری دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی ابراز داشت: دوره کارشناسی ارشد ادبیات پایداری برای نخستین بار در سال 87 در دانشگاه شهید باهنر کرمان ارائه شد و اکنون در حال پیگیری برای دوره دکترای تخصصی این رشته هستیم.

گرامی با اشاره به سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: در این هفته دانشجویان و بسیج دانشگاه برنامه‌های متعددی را در حوزه شهادت و دفاع مقدس تدارک دیده‌اند که امروز شاهد گلباران و غبارروبی مزار مطهر شهدا در این مجموعه آموزشی بودیم.

به گزارش فارس، چهارمین کنگره ادبیات پایداری 9 و 10 اسفند ماه جاری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول