اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم:

رشد علمی ایران در سایه آرامش پس از دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: رشد علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران در سایه آرامشی حاصل شد که پس از دفاع مقدس در کشور حاکم شد.

رشد علمی ایران در سایه آرامش پس از دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اعزام 220 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه استان قم به اردوهای راهیان نور با تاکید بر مدیریت صحیح زمان در سنین نوجوانی و جوانی اظهار کرد: بزرگان دینی ما به ویژه امام راحل در این زمینه الگویی مناسب برای همه اقشار به شمار می‌روند.

وی افزود: چنانچه نوجوانان بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت صحیح زمان به اموری چون تحصیل، تفریح، ورزش، کار و سایر فعالیت‌ها بپردازند در دوران میان‌سالی یک انسان موفق خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به درس آموزی از وقایع گذشته و تجربه‌های شخصی خاطرنشان کرد: حضور در اردوهای راهیان نور یکی از بارزترین سفرهایی است که می‌توان بهره معنوی و اجتماعی فراوانی از آن‌ها برد.

وی جهاد علمی را که مقام معظم رهبری نیز همواره به آن توصیه فرموده‌اند مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز جبهه علم و دانش در برابر دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی قرار دارد؛ در گذشته ایران از نظر علمی رتبه پایینی داشت اما امروز در پله 14 جهان قرار دارد و این همه به برکت انقلاب اسلامی ایران و آرامش پس از دفاع مقدس حاصل شده است.

اسماعیلی‌طبا بیان داشت: امروز ادامه جهاد علمی دانشمندان و رزمندگان ایرانی بر عهده دانش‌آموزان است تا همان طور که جمهوری اسلامی در عرصه جهاد و مبارزه الگویی برای همه مظلومان بوده در زمینه رشد علمی نیز نمونه خوبی برای همه کشورهای اسلامی و سایر ملل باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری طی سفرهای راهیان نور گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به سه نفر از دانش‌آموزانی که بهترین تصاویر و خاطرات را از این سفرها ثبت کنند جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: حضور در مناطق جنگی که روزی محل نبرد حق و باطل میان رزمندگان اسلام و دشمن بعثی بود تأثیرات فراوانی از نظر تربیتی بر نسل امروز می‌گذارد و می‌تواند پشتوانه‌ای معنوی در ادامه مسیر آن‌ها باشد.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول