اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی خبر داد

6 هزار پرونده اشتغالزایی در انتظار دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: 6 هزار پرونده اشتغالزایی این نهاد در استان اکنون در انتظار دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها هستند.

6 هزار پرونده اشتغالزایی در انتظار دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان الله حسین پور صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته تعداد مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی 69 هزار نفر بوده که این تعداد اکنون به 77 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تورم یکی از دلایل عمده تولید فقر به شمار می‌رود افزود: علاوه بر این، اکنون تعداد زیادی از افراد ضعیف و نیازمند استان نیز تقاضای زیرپوشش قرار گرفتن از خدمات حمایتی این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی در عین حال یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای توانمند سازی و حمایت از مددجویان را طرح‌های اشتغال زایی برشمرد و گفت:البته این مهم در گرو همکاری هر چه بیشتر بانک‌ها است.

به گفته حسین‌پور 6 هزار پرونده اشتغالزایی این نهاد در استان اکنون در انتظار دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان امداد، تکلیف بانک مرکزی به بانک‌های عامل است تصریح کرد: متأسفانه به جز چند بانک از جمله ملی، ملت و مسکن سایر بانک‌ها در این زمینه همکاری خوبی نداشته و موضوع منابع به مصارف را مطرح می‌کنند.

حسین پور با بیان اینکه این نهاد در استان طی سال‌ گذشته 6 هزار و 400 شغل را برای خانواده مددجویان این نهاد ایجاد کرده است، افزود: این طرح‌های اشتغالزایی در بخش‌های مختلف با حمایت‌های این نهاد اجرا شده است.

حسین‌پور طرح‌هایی چون قالیبافی، دامداری و کشاورزی را از طرح‌های اشتغالزایی موفق این نهاد برشمرد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید ارائه تسهیلات خوداشتغالی به افراد زیرپوشش در بهبود وضعیت مددجویان و توانمند سازی  آن تاثیر بسزایی دارد.

*برگزاری جشن عاطفه‌ها در 1000 پایگاه در خراسان شمالی

مدیر کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی همچنین از برگزاری جشن عاطفه‌ها در یک هزار و 79 پایگاه و مدرسه این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه از این پایگاه‌ها 45 مورد سیار و بقیه ثابت هستند تصریح کرد: این پایگاه‌ها در مناطق شهری و روستایی استان برپا شده است که نسبت به جذب کمک‌ها اقدام خواهد کرد.

حسین پور با بیان اینکه سال گذشته در قالب جشن عاطفه‌های نوروزی شهروندان نوعدوست شش میلیارد ریال به این امر کمک کردند، پیش‌بینی کرد، میزان کمک‌های مردم به این جشن امسال به 10 میلیارد ریال کمک برسد.

*ایتام خراسان شمالی 25 هزار حامی دارد

وی همچنین با اشاره به وجود 7 هزار یتیم در استان ادامه داد: در این راستا 25 هزار و 474 حامی نیز در استان هزینه‌های این افراد را تقبل می‌کنند.

این مسئول در کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع ایتام استان 2 هزار و 600 نفر زیر 18ساله و 4 هزار و 274 نفر بالای این سن قرار دارند.

وی همچنین شمار دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش خدمات فرهنگی این نهاد در استان را افزون بر 9 هزار نفر عنوان کرد.

حسین پور اضافه کرد: 7 هزار و 571 نفر از این تعداد دانش آموز و یک هزار و 750 نفر دانشجو هستند.

*اهدای 1700 سری جهیزیه سفر رهبری به مددجویان امداد

حسن پور در ادامه با اشاره به اهدای 10 هزار سری جهیزیه به مددجویان این نهاد در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این یک هزار و 700 سری جهیزیه نیز امسال از محل سفر رهبر انقلاب اسلامی به مددجویان  اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی ارزش هر سری از این جهیزیه‌ها را 10 میلیون ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با اهدای این تعداد جهیزیه به مددجویان این نهاد عملاً هیچ گونه پشت نوبتی جهیزیه نداریم.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول