اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس‌جمهور پاکستان امروز وارد تهران می‌شود

خبرگزاری فارس: «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان امروز در سفری 2 روزه و به منظور نهایی کردن قرارداد خط لوله گاز صلح وارد تهران می‌شود.

رئیس‌جمهور پاکستان امروز وارد تهران می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وی در این سفر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را با طرف ایرانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این سفر ادامه دیدارهای اخیر مقامات عالیرتبه 2 کشور با هدف تعمیق روابط 2 جانبه و رایزنی درباره موضوعات منطقه‌‌ای و بین‌المللی مورد علاقه 2 طرف است.

به گفته «فرحت‌الله بابر» سخنگوی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان خواهان تقویت هر چه بیشتر مناسبات تهران- اسلام‌آباد و تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌های کلان بین 2 کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که این دیدار باعث تسریع در روند تکمیل پروژه‌های 2 جانبه بین ایران و پاکستان شود.

بابر تصریح کرد که این سفر نشان‌ می‌دهد که پاکستان تا چه حد برای روابط خود با ایران ارزش و اهمیت قائل است.

گفته می‌شود که در این سفر، علاوه بر موضوعات مربوط به افغانستان و منطقه، موضوع پروژه‌های مشترک انرژی بین 2 کشور از جمله پروژه خط لوله گاز ایران- پاکستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود که در جریان این سفر، توافقنامه‌های مربوط به‌ پروژه خط لوله گاز صلح و 2 پروژه مهم دیگر که شامل احداث بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت پاکستان در شهر بندری «گوادر» توسط ایران و نیز صادرات نفت گاز مایع از ایران به پاکستان می‌باشد نیز به امضای مقامات 2 کشور برسد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که واشنگتن به‌شدت نگران تعمیق روابط 2 کشور ایران و پاکستان بوده و به‌طور ضمنی درباره نزدیکی 2 کشور به اسلام‌آباد هشدار داده است.

زرداری روز پنج‌شنبه به پاکستان باز می‌گردد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول