اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله گلستان:

محدودیت در تنوع تولید نان برداشته شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: محدودیت در تنوع تولید نان که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم باید برای تولید با کیفیت از میان برداشته شود.

محدودیت در تنوع تولید نان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور در خصوص بررسی راهکارهای افزایش کیفیت نان در استان گلستان اظهار داشت: در راستای سنجش کیفیت نان، عوامل متعددی از جمله مواد اولیه مناسب، تجهیزات و ماشین‎آلات استاندارد، فرآیند تولید، عوامل انسانی آموزش‎دیده باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مصرف صحیح نان در سلامت آحاد جامعه و اقتصاد خانواده‎ها، اصلاح ساختار و فرآیند تولید، توسعه خط تولید انواع نان‎های با کیفیت صنعتی و متناسب با ذائقه و فرهنگ مردم کشورمان، استفاده از نیروی انسانی آموزش‎دیده در امر تولید نان از جمله نکاتی است که در زمینه دستیابی به نان باکیفیت در حال حاضر به آن نیازمند هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: استانداردسازی کارخانجات، تولید آرد با تنوع مختلف با توجه به نیاز و ذائقه مردم، توجه بیش از پیش به امر اختلاط به منظور ارتقای سطح کیفی آرد در مناطق مختلف کشور، به‌روز کردن تکنولوژی تولید در صنایع تبدیلی استان، آموزش تخصصی کارکنان واحدهای تولیدی آرد به منظور کاهش ضایعات در مسیر تبدیل گندم به آرد، نوسازی و ترمیم سیستم حمل و نقل گندم از مسیر مزرعه به کارخانه و انتقال آرد به واحدهای نانوایی، همگی این موارد می‌تواند نقش بسیار تعیین‎کننده‎ای در راستای کاهش ضایعات این نعمت خدادادی در استان و کشور ایفا کند.

حسین‎پور خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی نیز می‎تواند با اصلاح و معرفی روش‎های کشت به نحوی عمل کند که گندم تولیدی کشور در بازارهای خارجی هم عرضه شود و در این مسیر آموزش کشاورزان برای کاشت ارقام با کیفیت بالا از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور عنوان کرد: به منظور تولید نان با کیفیت در سطح کشور باید این اختیار به نانوایان داده شود که متناسب با نیاز و ذائقه مردم همان منطقه نسبت به تولید انواع نان اقدام کنند و محدودیت در تنوع تولید که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند از میان برداشته شود.

انتهای پیام/2307/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول