اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

اجتماع همه گروه‌ها حول محور ولایت فقیه‌ به شکست دشمنان می‌انجامد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: چنانچه امروز همه گروه‌ها و اقشار حول محور ولایت فقیه اجتماع کنند و ملت واحده را تشکیل دهند دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند ملت ایران را شکست دهند.

اجتماع همه گروه‌ها حول محور ولایت فقیه‌ به شکست دشمنان می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در جمع گروهی از پرسنل حفاظت و نیروی هوایی سپاه پاسداران آیاتی از سوره مبارکه «نساء» را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در این سوره دلیل رسالت انبیا و نیز چگونگی انجام این وظیفه از سوی آنها شرح داده شده است.

وی با بیان اینکه خلقت جهان هستی و انسان‌ها بیهوده نبوده است افزود: همه این دنیا و مخلوقات آن دارای برنامه‌های منظم و مدون هستند و کاری برایشان تعیین شده است؛ در این میان آدمی موجودی مختار است که با میل خود راه سعادت و شقاوت را می‌پیماید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عدالت ارزشی انسانی است که در همه نظام‌های حکومتی حتی از نوع غیر الهی اهمیت دارد؛ هیچ فرد گناهکار و قانون‌گریزی با اشخاص قانون‌مدار برابر نبوده و عدالت نیز همین را حکم می‌کند.

وی ادامه داد: حکومت‌ها نمی‌توانند بدون قانون و اجرای صحیح آن پابرجا بمانند زیرا لازم است انسان‌ها در چارچوب نظامی مدون و قانونی مورد آزمایش قرار گرفته و محک بخورند.

آیت‌الله علوی گرگانی عدالت‌گستری به معنای رسیدن حق به حق‌دار را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند نیز یک سری قوانین را در راستای آزمایش بندگانش وضع فرموده و در جهان آخرت نیکوکاران و بدکاران را به تناسب رفتارشان در مقابل این دستورات پاداش و کیفر می‌دهد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه لازمه عادل بودن خداوند اطلاع دادن کارهای نیک و بد و بهشت و جهنم به بندگان است عنوان داشت: هدف از رسالت انبیاء تحقق همین پیش‌زمینه است وگرنه انسان‌ها در دادگاه قیامت حق اعتراض داشتند.

وی اضافه کرد: اجتماعی بودن انسان ایجاب می‌کند زمانی که اجتماعات بشری شکل می‌گیرند قوانینی هم برای آنها وضع شود؛ نظام الهی که پیامبران در آن حجت خداوند بر روی زمین هستند نیز دارای چنین قوانینی است.

آیت‌الله علوی گرگانی نعمت‌های الهی را به دلیل حضور حجت خدا بر روی زمین دانست و افزود: حضرت ولی عصر(عج) به عنوان حجت الهی در میان واسطه فیض خداوند هستند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر ایجاد ارتباطی معنوی میان شیعیان و امام زمان(عج) بیان داشت: گناه و آلودگی حجابی بین انسان و خداوند هستند بنابراین باید با توسل به حضرت ولی عصر(عج) که در نزد خدا آبرو دارند احتیاجات خود را طلب کنیم.

وی علما و مراجع تقلید را نائبان عام امام زمان(عج) در دوران غیبت دانست و تصریح کرد: بر اساس آنچه در روایات آمده مؤمنان هیچ گاه بدون ولی و راهنما رها نمی‌شوند و امروز که حجت خداوند از دیده‌ها غائب هستند راویان حدیث ولی امت به شمار می‌روند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان داشت: اصل ولایت فقیه از زمان غیبت کبری وجود داشته و امری بدیهی محسوب می‌شود زیرا حکمت خداوند بر این قرار گرفته که مؤمنان بدون صاحب اختیار نباشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: چنانچه امروز همه گروه‌ها و اقشار حول محور ولایت فقیه اجتماع کنند و ملت واحده را تشکیل دهند دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند ملت ایران را شکست دهند زیرا آنها از تفرقه به عنوان ابزاری کارآمد استفاده می‌کنند و سعی دارند از این طریق در میان توده‌های اجتماعی نفوذ کرده و موجب شکست مسلمانان شوند.

انتهای پیام/78004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول