اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد

درسی از علامه طباطبایی در خصوص اهمیت مطالعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران در رابطه با میزان مطالعات شخصی خود گفت: پزشکان به علامه طباطبایی گفته بودند به دلیل ناراحتی چشم، حق مطالعه ندارد و ایشان هم در پاسخ عنوان داشتند که من زندگی‌ام را برای مطالعه و تدریس لازم دارم.

درسی از علامه طباطبایی در خصوص اهمیت مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم با اشاره به حضور 30 ناشر خارجی از کشورهای عربی به ویژه لبنان در این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در حقیقت یک جشن فرهنگی است و دست اندرکاران این نمایشگاه تلاش زیادی در راستای ارائه تسهیلات خرید کتاب به طلاب و عموم اقشار داشته‌اند.

وی در ارتباط با میزان مطالعات شخصی خود گفت: زندگی من آمیخته با کتاب است و روزانه چند نوبت تدریس دارم و پیش از برگزاری هر کلاس نیازمند مطالعه هستم؛ اصل مطالعه در زندگی شخصی من از جایگاه خاصی برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران حذف کتاب از زندگی را به معنای مرگ فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی در یکی از خاطرات خود نوشته است پزشکان به علامه طباطبایی گفته بودند به دلیل ناراحتی چشم، حق مطالعه ندارد و ایشان هم در پاسخ عنوان داشتند که من زندگی‌ام را برای مطالعه و تدریس لازم دارم و اگر مطالعه‌ای در کار نباشد زندگی را هم نمی‌خواهم و این در حالی بود که علامه، 20 جلد تفسیر المیزان را پس از این واقعه نوشت.

وی ادامه داد: مؤلفان و نویسندگان دارای رسالت عظیمی هستند؛ شهید مطهری نمونه بارز نویسندگان موفق بود که با توجه به نیازها قلم را بر روی کاغذ به حرکت در می‌آورد.

وظیفه سنگین نویسندگان حوزوی در تبیین سبک زندگی اسلامی

خاتمی با اشاره به مطرح شدن مقوله سبک زندگی دینی توسط مقام معظم رهبری عنوان داشت: معرفی این نوع سبک زندگی در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی و سیاسی و نیز تبیین آن از نگاه قرآن و حدیث بر عهده مؤلفان و نویسندگان کتاب حوزوی و دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما و دانشمندان وظیفه شبهه‌زدایی از اعتقادات را بر عهده دارند گفت: نیازهای فرهنگی از جمله مسائلی هستند که فضلای حوزوی تبیین آنها را در جامعه انجام می‌دهند.

وی کتاب را عامل اصلی شکل‌دهی به اندیشه آدمی دانست و خاطرنشان کرد: با اینکه ابزارهای جدیدی برای مطالعه و انتقال اطلاعات پدید آمده‌اند اما نمی‌توانند جای کتاب را بگیرند.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول