اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌پلیس راهور استان کرمانشاه خبر داد

مدارای پلیس راهور با مهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس ‌پلیس راهور استان کرمانشاه از آموزش به ماموران راهنمایی و رانندگی برای مدارای بیشتر با مسافران نوروزی در مکان‌های پر تردد خبر داد.

مدارای پلیس راهور با مهمانان نوروزی

غلامرضا امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در ایام نوروز و پایان سال در اسفند ماه سال‌ جاری با توجه به بار ترافیکی بالا، عوامل راهنمایی و رانندگی کرمانشاه تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است، اعلام کرد: به علت خریدهای نوروزی مردم و ورود مسافران نوروزی از سرتاسر کشور، حجم ترافیک و رفت ‌‌و آمد در معابر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کرمانشاه، با استفاده از کلیه نیروها اعم از ستادها و عوامل انتظامی سطح شهر تلاش دارد با حضور بیشتر در سطح شهر و جاده‌ها خدمت‌رسانی مطلوب را به هموطنان و همشهریان ارائه دهد و ترافیک روانی در سطح شهر ایجاد نماید.

امیدی با ذکر اینکه در معابر خارج از شهر پلیس راهور با استفاده از تمهیدات کنترل سرعت و ماشین‌های پلیس کنترل نامحسوس سعی دارد میزان حوادث را به حداقل برساند، تصریح کرد: به طور کلی در چند ماه اخیر بار ترافیکی روانی را در شهر شاهد هستیم و فقط در ساعت‌های خاص که تردد زیاد است مشکل اندکی در ترافیک داریم.

وی با اعلام اینکه استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و کاهش استفاده از گوشی همراه در حین رانندگی در کرمانشاه بهتر از گذشته رعایت می‌شود از مردم کرمانشاه تقاضا کرد، طرح زوج و فرد را رعایت نمایند و از خروج خودروهای خود در مواقع غیرضروری اجتناب بورزند و برای رفت‌ و آمد از وسایل نقلیه‌عمومی استفاده نمایند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه با تمهیدات ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه، وسایل نقلیه عمومی، خدمات خود را برای همشهریان ارائه می‌دهند، ادامه داد: تعداد بالای این وسایل عمومی که حدود 10 هزار دستگاه است، می‌تواند به روان ‌بودن ترافیک و تسهیل رفت‌ و آمد همشهریان کمک نماید.

وی با اشاره به فراهم‌ کردن شرایط مطلوب برای مهمانان نوروزی در کرمانشاه، تصریح کرد: در مکان‌هایی که مسافران تردد دارند مانند خیابان‌های اطراف طاق‌بستان و خیابان مدرس، پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش می‌کند که با پلاک‌های مسافر مدارای بیشتری صورت گیرد، چرا که این مسافران با مقررات شهر ما، کمتر آشنا هستند.

امیدی افزود: پلیس کرمانشاه توسط نیروهای خود و نصب بنرهای اطلاعاتی، مسافران را به محل‌های پارک و اسکان آنان راهنمایی می‌کند و در سال ‌جاری به علت بالا رفتن مبالغ جرائم تخلفات رانندگی و همکاری مردم و همچنین بالا رفتن فرهنگ احترام به قوانین، حدود 40 درصد تخلفات راهنمایی و رانندگی در استان کرمانشاه کاهش یافته و پیش‌بینی شده در سال آینده تخلفات کمتری انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی شورای ترافیک استان طرح زوج و فرد تردد از ساعت 15 الی 19 به ساعت 16 الی 20 تغییر یافت و طرح محدودیت تردد در خیابان‌های اصلی شامل خیابان مدرس، خیابان شریعتی و خیابان مطهری کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی برخورد پلیس راهنمایی‌ و رانندگی با رانندگان متخلف را عاملی برای کاهش ترافیک دانست که باعث شده تخلفاتی از قبیل توقف در پیاده‌روها، پارک‌های دوبله که ترافیک را مختل می‌کنند، کاهش یابد.

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول