اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رویترز:

مذاکره امروز با هدف تعیین زمان مذاکرات بعدی و برداشتن گام‌های غیر تنش‌زا انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز نوشته است که به نظر نمی‌رسد این دور از مذاکرات منجر به راهکاری نهایی شود، اما این امیدواری وجود دارد که بتوان در آن برای زمان برگزاری مذاکرات بعدی با موضوع برداشتن گام‌های غیر تنش‌زا به توافق رسید.

مذاکره امروز با هدف تعیین زمان مذاکرات بعدی و برداشتن گام‌های غیر تنش‌زا انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 از ساعتی قبل در «آلماتی» قزاقستان در حالی آغاز شد، که طرفین تلاش می‌کنند تا در این دور از مذاکرات به پیشرفت‌هایی دست یابند. هرچند امتیازات اندکی که طرف غربی در مقابل کاهش قابل توجه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در نظر گرفته، شانس دستیابی به راهکاری ملموس در این مذاکرات را کاهش داده است.

رویترز در این مورد نوشته است: انتظار نمی‌رود که در این دور از مذاکرات که اولین گفت‌وگوها پس از هشت ماه است، بتوان به راهکاری دست یافت، اما دیپلمات‌ها امیدوارند که بتوانند برای برگزاری گفتگوهای مجدد در زمینه نحوه برداشتن گام‌هایی غیر تنش‌زا، توافق کنند.

گفته می‌شود پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان در این مذاکرات از ایران بخواهند که سایت فردو را تعطیل کند و تولید اورانیوم 20درصد را نیز متوقف کند. در مقابل ایران تنها لغو تحریم تازه‌وضع شده مبادله طلا و برخی تحریم‌های کم‌اهمیت بانکی را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول