اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

گزارش فارس از مذاکرات آلماتی (15)/روزنامه‌نگار قزاقی در گفت‌وگو با فارس:

اعمال فشار به‌ ایران راه اشتباه غرب در مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه‌نگار قزاقی با اشاره به‌ مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه «1+5» تأکید کرد که اعمال فشار به‌ ایران راه‌حل مناسبی نخواهد بود.

اعمال فشار به‌ ایران راه اشتباه غرب در مذاکرات هسته‌ای است

به‌ گزارش خبرنگار اعزامی فارس به آلماتی، «کوباش مندیگالی‌اف» مسئول بخش سیاسی روزنامه «آلاش آیناسی» چاپ «آلماتی»، ضمن گفت‌وگوی اختصاصی با فارس غیرقابل قبول بودن سیاست‌های اعمال فشار به‌ جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.

وی گفت: قزاقستان به‌ عنوان کشوری که همواره از صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت کرده است علاقمند به حل‌وفصل بحث هسته‌ای ایران از راه مذاکرات می‌باشد.

این روزنامه‌نگار قزاقی در ادامه افزود: ایران همواره از خود تمایل جدی برای مذاکرات با شرایط برابر نشان داده و تا امروز تلاش کرده که به‌ صورت شفاف با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همکاری‌های لازم را انجام دهد.

امروز جامعه جهانی بر این باور است که استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق مسلم و قانونی ایران بوده و هیج کشوری حق ندارد با بهانه‌های ساختگی مانع این امر شود.

«آلاش آیناسی» مسئول بخش سیاسی روزنامه قزاقی نیز در همین راستا تصریح کرد: امروز انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کاربرد بسیار زیاد غیرنظامی دارد و چرا آمریکا و غرب همواره روی احتمال استفاده نظامی از سوی تهران تأکید می‌کند، مسأله‌ای است که تاکنون حل نشده و این نگاه عمدتا سیاسی بوده است.

وی با بیان اینکه چرا حساسیتی را که آمریکا نسبت به‌ ایران دارد در برابر کشورهای دیگر نظیر پاکستان، کره شمالی، اسرائیل و... مشاهده نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: بدون تردید روش آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران مغرضانه می‌باشد که این امر تاکنون مانع پیشرفت در مذاکرات صورت‌ گرفته، شده است.

مندیگالی‌اف در ادامه افزود: قزاقستان به‌ عنوان کشور بی‌طرف علاقمند به حل این بحث از راه مذاکرات و کاهش تحریم‌ها علیه ایران می‌باشد.

به نظر من برگزاری چنین مذاکراتی برای اولین بار در آسیای مرکزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این منطقه از همسایگان جمهوری اسلامی ایران بوده و مسلما نسبت به سرنوشت این کشور بی‌تفاوت نخواهد بود.

این روزنامه‌نگار قزاقی در پایان گفت‌وگوی خود با فارس، تصریح کرد: صداقت در گفتار و عمل مهمترین رویکرد برای حل این موضوع خواهد است و قزاقستان تلاش کرده تا حد امکان چنین فضایی را در مذاکرات فراهم کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول