اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت برنامه‌ریزی صحیح تحقق می‌یابد

توان قم برای پذیرایی از 40 میلیون زائر

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم گفت: در صورت برنامه‌ریزی صحیح، استان قم ظرفیت پذیرایی از 40 میلیون زائر را در طول سال دارد.

توان قم برای پذیرایی از 40 میلیون زائر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن محرری در نشست تخصصی هیئت امنا، ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان امام‌زادگان استان قم که در بقعه متبرکه امام‌زاده جعفر شهید قم برگزار شد اظهار کرد: بر اساس تصمیم هیئت دولت معاونت هماهنگی امور زائران در استان‌های خراسان رضوی، فارس و قم تشکیل شده و قم به عنوان نخستین استان این معاونت را راه‌اندازی کرده است.

قم از نظر زیارتی اهمیت خاصی در کشور دارد

وی افزود: قم از نظر زیارتی دارای اهمیت خاصی است و موقعیت جغرافیایی ویژه نیز موجب شده است که در طول سال میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به قم مسافرت کنند ضمن اینکه حوزه علمیه نیز ظرفیتی مضاعف در این عرصه به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با بیان اینکه رشد ورود گردشگران مذهبی به قم چشمگیر است گفت: به طور میانگین در طول سال 20 میلیون زائر به قم مسافرت می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری قم بسیار فراتر از میزان فعلی است بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق میزان ورود و زمان توقف مسافران را در قم افزایش داد.

تکریم زائران در قم افزایش یابد

محرری با تاکید بر تقویت معرفی و تکریم زائران در قم عنوان داشت: در این میان بقاع متبرکه می‌توانند با برنامه‌ریزی مدون در این حوزه هم فعال باشند.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم خاطرنشان کرد: افزایش میزان زیارت بقاع امامزادگان مدفون در قم از جمله اولویت‌های جلساتی است که این معاونت تاکنون تشکیل داده است.

تشکیل گروه ارزیاب امکانات بقاع متبرکه قم

وی با اشاره به بازدید گسترده مسئولان استانداری از آرامگاه‌های امامزادگان قم افزود: گروه ارزیابی هم با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل شده و در حال بررسی کمبودها و نیازهای این اماکن است.

محرری تصریح کرد: وضعیت امکانات بقاع متبرکه قم نسبت به سال‌های گذشته بهبود چشمگیری داشته و امیدواریم با تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران این روند با شتاب بیشتری تداوم یابد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با تاکید بر استقبال گسترده از مهمانان نوروزی قم گفت: هیئت‌های امنای بقاع متبرکه باید با اطلاع‌رسانی صحیح و تأمین حداکثری امکانات زمینه پذیرایی هرچه بهتر از مسافران نوروزی را فراهم کنند زیرا تجربه نشان داده است که تکریم بیشتر و بهتر زائران موجب افزایش میزان زیارت از آن بقعه متبرکه می‌شود.

برگزاری هفت نشست در معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم

وی از برگزاری هفت نشست ویژه نوروز امسال در قم خبر داد و عنوان داشت: اصناف، نیروی انتظامی، خدام بقاع متبرکه و شهرداری از جمله نهادها و اشخاصی بوده‌اند که در این جلسات شرکت کرده‌اند تا بتوانیم در کوتاه مدت جمعیت زائران قم را به دو برابر افزایش دهیم.

محرری ابراز کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 40 میلیون نفر از مردم ایران با استفاده از راه‌های زمینی می‌توانند طی چهار ساعت به قم مسافرت کنند بنابراین افزایش امکانات موجب تحقق دو برابر شدن زائران قم در طول سال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با تاکید بر افزایش امکانات رفاهی و فرهنگی در سطح بقاع متبرکه افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در این زمینه برنامه‌های خوبی را تدارک دیده و به مرور آنها را به مرحله اجرا خواهد آورد.

انتهای پیام/78004/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول