اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی علی‎آبادکتول خبر داد

آغاز طرح کشت 170 هکتار زیتون در علی‎آبادکتول

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‎آبادکتول گفت:‌ طرح کشت زیتون به صورت غیرمتمرکز در علی‎آبادکتول آغاز شده است.

آغاز طرح کشت 170 هکتار زیتون در علی‎آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین حاجی‎آبادی عصر امروز در جمع کشاورزان شهرستان علی‎آبادکتول اظهار داشت: اهمیت زیتون آن قدر زیاد است که سوره‎ای در قرآن به این نام آمده است، محصول این درخت همیشه سبز به صورت شوری، کنسروی، روغنی و دارویی استفاده می‎شود.

وی ادامه داد: زیتون دارای خواص بسیار زیادی است و براساس تحقیقات به عمل آمده، روغن آن بهترین روغن بعد از روغن کنجد است.                        

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برای بهره‎برداری از درخت زیتون به عنوان میوه کنسروی، استحصال روغن و برای حفظ سلامتی و معیشت اقتصادی خانوار روستایی اقدام به توسعه و کشت درخت زیتون به صورت غیرمتمرکز در محوطه ادارات، معابر عمومی، حاشیه جاده‎های شهری و روستایی، منازل، حاشیه مزارع و ... کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر اصله نهال زیتون 9 هزار ریال است، تصریح کرد: با قیمت هر اصله 150 تومان در اختیار متقاضیان روستایی قرار می‎گیرد که روستاییان می‎توانند، برای دریافت به دهیاری‎ها مراجعه کنند.

حاجی‎آبادی افزود: تمام ادارات، دستگاه‎های دولتی و شهرداری‎ها می‎توانند برای دریافت نهال به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کشت 35 هزار و 200 اصله نهال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‎آبادکتول عنوان کرد: در این طرح 35 هزار و 200 اصله نهال در 170 هکتار به صورت غیرمتمرکز کشت خواهد شد.

کارشناس مسئول زراعت و باغبانی اداره جهادکشاورزی شهرستان علی‎آبادکتول نیز در این جلسه گفت: به طور متوسط هر درخت زیتون در هر سال 50 کیلوگرم محصول می‎دهد که 30 درصد آن کنسرو  و 16 درصد هم روغن است.

علیرضا ابراهیمی افزود: از هر درخت هشت کیلوگرم روغن و 15 کیلوگرم کنسرو حاصل می‎شود که با این وجود با پایین‌ترین قیمت درآمد هر درخت 75 هزار تومان است.

تولید 80 تن زیتون در علی‎آبادکتول

وی، سطح زیرکشت زیتون در علی‎آبادکتول را در حال حاضر  80 هکتار اعلام کرد و اذعان داشت: از این میزان کشت در سال گذشته نزدیک به 80 تن بهره‎برداری شده است.

ابراهیمی، نداشتن حصارکشی در اطراف باغات زیتون و هزینه بالای حصارکشی را از مشکلات باغداران برشمرد و گفت: خسارت حیوانات به دلیل عدم حصارکشی از دغدغه‎های زیتون‎کاران است.

کارشناس مسئول زراعت و باغبانی اداره جهادکشاورزی شهرستان علی‎آبادکتول ابراز داشت: از سویی عدم قیمت مناسب و تضمین‎شده در زمان فروش موجب دلسردی آنان شده است.  

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول